Inlägg från: Anonym (Dubbelt sviken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dubbelt sviken)

Vad sårade er mest?

Det som sårade mig mest var att jag blev dubbelt sviken... inte bara av min ex-man som jag delat över 15 år med och hade 3 barn tillsammans med, utan också av min sk väninna som inte alls hade funnits i vår närhet hela den långa jobbiga tiden innan skilsmässan för att vara ett stöd för mig, nehej, hon fanns ju där för att ta över min man... har aldrig känt mig så fruktansvärt sviken och övergiven... man slutar liksom att tro på hela mänskligheten ett tag :(
    Dock, KARMA :)

Anonym skrev 2013-02-07 21:41:17 följande:
    Först, att precis då vi bestämt oss för att börja om och satsa ALLT i förhållandet, så pökade på sin brors ex.

Sen var det slut på riktigt. Då särade min bästa väninna på benen för honom i vår gemensamma säng, framför ögonen på mina barn.
    Fast honom kunde jag ju inte bli ledsen på, han var ju gravt stöd och jag ville bara bli av med honom. Men att han manipulerat henne totat, det var överraskande och knäckande.
    Trodde inte det fanns fler som blivit sviken av både sin man och sin väninna.. men tyvärr verkar ju flera ha fått uppleva det.... mina barn undrade varför min kompis plötsligt skulle sova i min säng brevid pappa :(
    Fool skrev 2013-02-12 10:06:37 följande:
    En av de saker som irriterar mig mest är den otroliga förmågan att till varje pris undvika all slags ansvar för sina handlingar många av dessa personer uppvisar , inte nog med att de medvetet sviker , sårar och förnedrar sin partner i åratal , när de sedan blir påkomna så sätter vissa av dem igång och ljuger , slingrar sig , kommer med motanklagelser ,snackar skit om den de bedragit för at rentvå sig själva , etc , vad som helst för att slippa stå för det man gjort , givetvis får de massor av medhåll och sympatier av likasinnade som tar dem i försvar och kallar det för "mänskliga misstag"...... misstag my ass.... ett ONS i fyllan kan jag svälja som ett misstag , att systematiskt bedra sin partner i åratal och sedan vägra stå för det är inget misstag , det är rent svineri och feghet. Det minsta man kan göra är att kalla saker för dess rätta namn.
    Håller med... I princip ingenting var min ex-mans fel... nej det var mitt fel, hennes fel, omständigheterna mm...

Det som nu är så djävla skönt är att jag har gått omkring så länge och funderat på om han ljuger för mig och nu vet jag att jag kan utgå ifrån att han gör det.. slipper då liksom tänka mer på det :)
Svar på tråden Vad sårade er mest?