Fool skrev 2013-02-12 10:06:37 följande:
En av de saker som irriterar mig mest är den otroliga förmågan att till varje pris undvika all slags ansvar för sina handlingar många av dessa personer uppvisar , inte nog med att de medvetet sviker , sårar och förnedrar sin partner i åratal , när de sedan blir påkomna så sätter vissa av dem igång och ljuger , slingrar sig , kommer med motanklagelser ,snackar skit om den de bedragit för at rentvå sig själva , etc , vad som helst för att slippa stå för det man gjort , givetvis får de massor av medhåll och sympatier av likasinnade som tar dem i försvar och kallar det för "mänskliga misstag"...... misstag my ass.... ett ONS i fyllan kan jag svälja som ett misstag , att systematiskt bedra sin partner i åratal och sedan vägra stå för det är inget misstag , det är rent svineri och feghet. Det minsta man kan göra är att kalla saker för dess rätta namn.
Håller med... I princip ingenting var min ex-mans fel... nej det var mitt fel, hennes fel, omständigheterna mm...
Det som nu är så djävla skönt är att jag har gått omkring så länge och funderat på om han ljuger för mig och nu vet jag att jag kan utgå ifrån att han gör det.. slipper då liksom tänka mer på det :)