• Anonym

Vad sårade er mest?

Först, att precis då vi bestämt oss för att börja om och satsa ALLT i förhållandet, så pökade på sin brors ex.

Sen var det slut på riktigt. Då särade min bästa väninna på benen för honom i vår gemensamma säng, framför ögonen på mina barn.
    Fast honom kunde jag ju inte bli ledsen på, han var ju gravt stöd och jag ville bara bli av med honom. Men att han manipulerat henne totat, det var överraskande och knäckande.

• Anonym

De som sårar mig mest är att jag har en beroendesjukdom som jämnt å städigt ställer till d för mig. Min beroendesjukdom får mig att vilja ha droger till varje pris för att må bra! Att mina s k vänner skrattar åt mig och tycker jag är fjantig när jag inte vill umgås eller träffas där risker finns som slutar med att jag tar återfall. Sjukdomen tog mina barn ifrån mig, men d kan jag inte beskylla någon för! Enbart mig själv. Nu har jag varit drogfri i 100 dagar :))) och mitt umgänge med mina barn har utökat :)) Jag ska till varje pris vara drogfri tills dagen jag dör, jag vill leva med mins barn! Fan så dum jag är! Men att jag inte har en enda vän kvar och heller ingen familj d är något som gör så fruktansvärt ont. Gud, du måste finnas!

• Anonym
    Anonym skrev 2013-02-06 18:04:14 följande:
    Kramar till dig! Jag vet hur det känns, det blir som en bluff.. Mitt bästa tips till dig är att få insikt om varför det tog slut. Det hjälper tro mig. Det är lätt att gräva ner sig i sorg och va deppig, men den finns alltid en anledning till att det tog slut. Ofta är det flera saker som har spelat in och förstört förhållandet under en lång tid. Det finns ingen som går från pirr och rosa moln, till att över en natt inte känna något och sen lämna sin partner. Det är inte heller alltid det uppenbara vi förts tror efter uppbrottet, som är det egentliga orsaken. Får du insikt är det lättare att gå vidare, och ta med dig det in i nya relationer. Det är alltid båda parter som bidrar till att relationen tar slut..man spelar olika roller, det kan vara ens eget beteende som drar fram dom värsta sidorna i ens partner. Det är kanske inget man tänker  på under förhållandet pågår.. Och vi tex otrohet (vid enskilt tillfälle) så  är det absolut vanligaste orsaken att den otrogne har känslor kvar och det är därför de är kvar i relationen. Men saknar något, känner sig inte respekterad, älskad, uppsakttad av sin partner..mm Jag tror detta är extremt viktigt att inse, för att man på bästa sätt ska kunna gå vidare. Se sina egna fel och brister.

Tack ska du ha! Kram på dig! Det är hemskt och att killen ångrade sig sen gjorde inte saken bättre. Har du varit med om nåt liknade? Jodå, mitt ex var oxå otrogen.....
  • Anonym
    LiLu skrev 2013-02-07 16:50:30 följande:
    som jag inte redan hatar mig själv för allt som har hänt, att jag känner mig misslyckad, ratad folk ser ner på mig för JAG var med att förlora honom. Det är inte han som går på oros medicin tar sömn piller för att kunna sova och har fått gå till kurator och igår även en psykolog.

Nej men det är ju just poängen du ska inte behöva känna något av det där, om det hanteras på rätt sätt. Men du  tyckes göra allt för att misstolka det jag skriver.
  • Anonym
    Fool skrev 2013-02-07 16:41:20 följande:

Nu tcker jag du generaliserar och tar för givet att precis ALLA otroheter förekommer pga problem i förhållandet , samt att den som blir bedragen ALLTID bidragit till den andres otrohet. Hur förklarar du då att människor agerar så olika under liknande omständigheter ? Varför är vissa otrogna och andra inte ?

Jag kan hålla med om att det inte med säkerhet går att påstå att man aldrig kommer vara otrogen , men det betyder för den delen inte heller att man kommer vara det om man ställs inför samma situation , människor är olika och agerar olika , annars skulle väl precis alla agera på exakt samma sätt när de ställs inför en viss situation , och så är det ju bevisligen inte ?

Våra hjärnor är ganska lika till sin uppbyggnad och fungerar på ett liknande sätt , men ändå agerar vi så olika ? Kan det kanske finnas fler faktorer som avgör hur man agerar än genetik ?   
    Prata om en gångs tillfällen inte dessa som ständigt är eller har långvariga älskare/älskarinnor. Och ja
    det finns stora problem i alla förhållanden där otrohet förekommer. Jag sa inte bidragit till att den andre är otrogen, bidragit till att förhållandet är dåligt. på så vis indirekt till otroheten.
  • Anonym

Ja, om du mår bättre av att tänka så. Fortsätt med det men slm du märker är du rätt ensam om din åsikt! Och dela inte med dig, du låter bara naiv

Anonym skrev 2013-02-08 13:09:53 följande:
    Prata om en gångs tillfällen inte dessa som ständigt är eller har långvariga älskare/älskarinnor. Och ja det finns stora problem i alla förhållanden där otrohet förekommer. Jag sa inte bidragit till att den andre är otrogen, bidragit till att förhållandet är dåligt. på så vis indirekt till otroheten.

• Anonym

Jag har kommit förbi, igenom och kan förstå mycket av det som hände. Där fanns ingen illvilja eller önskan att skada mig egentligen. Det var dock precis vad som hände och jag kan inte säga att jag är helt och hållet återställd.
    Jag blev mest sårad av att hon tillät någon annan att bli viktigare än mig/oss/vårt. Vi har alltid kunnat prata om allt men ganska snart hamnade lojaliteten hos en annan man. I början hade hon ganska svårt att ljuga och var dålig på det men efter ett tag blev lögnerna mer naturliga och förfinade.

Det som sårade mig mest var att bli bortvald så bryskt och brutalt. Att kärleken ebbade kunde jag förstå men inte att respekten och lojaliteten rasade så snabbt, att hon tillät sig att skada mig så och göra mig illa med ständiga lögner, om och om igen.
    Vi är vänner idag och funkar bra ihop efter skilsmässan men jag har svårt med tillit forfarande trots att jag träffat en jättefin kvinna som verkligen ger mig allt och mer.

• Anonym
    Anonym skrev 2013-02-08 14:15:37 följande:
    Ja, om du mår bättre av att tänka så. Fortsätt med det men slm du märker är du rätt ensam om din åsikt! Och dela inte med dig, du låter bara naiv
    Det är inte naivt, att stoppa huvudet i sanden och inte inte ta tag i saker tycker jag är naivt. Och nej jag är inte ensam i min åsikt, du kanske behöver titta på lite forskning på området så ser även du att en person som är glad och lycklig och lever i ett förhållande där allt är bra och på topp och personen känner pirr och svävar på rosa moln för jämnan inte är otrogen. (som sagt, då pratar jag inte om dom som har långvariga /ständigt är otrogna/sex missbrukare)
    Utan om den vanligaste typen av otrohet...

Men du får gärna fortsätta misstolka det jag skriver, men det är inget vare sig du eller jag tjänar på.
  • Anonym
    Det som sårade mig mest var nog att han var otrogen! Och att han inte förstod att han hade gjort fel. Han ansåg att det var mitt fel då jag sällan ville ha sex! Inte så konstigt då jag fick dra lasset med nattjobb, praktik hem och barn själv typ. Enda gången han "hjälpte" till var att sluta tidigare för att ta barnen när jag skulle jobba natt...
  • Anonym

Att han inte vill leva med mig, fast han säger att han älskar mig!

Att han inte vet vad han känner för nått.
    Och törs inte pröva att leva tillsammans med mig nu igen 1½ år efter separationen.
    (För jag har sårat honom med mitt sätt och mina hot, som jag insett.) 

Svar på tråden Vad sårade er mest?