Fool skrev 2013-02-07 16:41:20 följande:
Nu tcker jag du generaliserar och tar för givet att precis ALLA otroheter förekommer pga problem i förhållandet , samt att den som blir bedragen ALLTID bidragit till den andres otrohet. Hur förklarar du då att människor agerar så olika under liknande omständigheter ? Varför är vissa otrogna och andra inte ?
Jag kan hålla med om att det inte med säkerhet går att påstå att man aldrig kommer vara otrogen , men det betyder för den delen inte heller att man kommer vara det om man ställs inför samma situation , människor är olika och agerar olika , annars skulle väl precis alla agera på exakt samma sätt när de ställs inför en viss situation , och så är det ju bevisligen inte ?
Våra hjärnor är ganska lika till sin uppbyggnad och fungerar på ett liknande sätt , men ändå agerar vi så olika ? Kan det kanske finnas fler faktorer som avgör hur man agerar än genetik ?
Prata om en gångs tillfällen inte dessa som ständigt är eller har långvariga älskare/älskarinnor. Och ja
det finns stora problem i alla förhållanden där otrohet förekommer. Jag sa inte bidragit till att den andre är otrogen, bidragit till att förhållandet är dåligt. på så vis indirekt till otroheten.