• Anonym

Vad sårade er mest?

Fool skrev 2013-02-12 10:06:37 följande:
    En av de saker som irriterar mig mest är den otroliga förmågan att till varje pris undvika all slags ansvar för sina handlingar många av dessa personer uppvisar , inte nog med att de medvetet sviker , sårar och förnedrar sin partner i åratal , när de sedan blir påkomna så sätter vissa av dem igång och ljuger , slingrar sig , kommer med motanklagelser ,snackar skit om den de bedragit för at rentvå sig själva , etc , vad som helst för att slippa stå för det man gjort , givetvis får de massor av medhåll och sympatier av likasinnade som tar dem i försvar och kallar det för "mänskliga misstag"...... misstag my ass.... ett ONS i fyllan kan jag svälja som ett misstag , att systematiskt bedra sin partner i åratal och sedan vägra stå för det är inget misstag , det är rent svineri och feghet. Det minsta man kan göra är att kalla saker för dess rätta namn.

Dom som är otrogna är dumma ihuvudet....
  • Anonym

ALDRIG! Tiden läker alla sår! Är han å jag menade för varandra kommer också livet leda oss tillsammans. Just nu är d inte meningen, tyvärr

Anonym skrev 2013-02-12 11:51:01 följande:
    Men tala om hur du känner..

• Anonym
    Anonym skrev 2013-02-12 22:50:29 följande:
    ALDRIG! Tiden läker alla sår! Är han å jag menade för varandra kommer också livet leda oss tillsammans. Just nu är d inte meningen, tyvärr
    aldrig? tiden...strunta i tiden? tid är inget som ska ödslas bort! Är ni ämnade för varandra är det inget som sker av sig självt. Man måste våga ta initiativ och satsa..

Tid enligt mig, ska ägnas till att leva livet fullt ut.  Inte ödslas på att läka sår..
  • Anonym

Jag förstår! Men jag är inte redo helt enkelt! Jag har mycket att ta mig an. Jag måste arbeta med mig och inte oss! Jag vet att han kan känna min kärlek och jag känner hans kärlek. Men vi är inte där idag och då spelar d ingen roll hur mycket vi kämpar. Vi måste älska oss själva mer än varandra först. Historian är lång, många sår moch d måste få sin tid! Jag vet att jag gör d bästa att vara tyst! Den dagen jag är redo att erkänna min kärlek för honom kommer, om den dagen finns.

Anonym skrev 2013-02-12 23:37:20 följande:
    aldrig? tiden...strunta i tiden? tid är inget som ska ödslas bort! Är ni ämnade för varandra är det inget som sker av sig självt. Man måste våga ta initiativ och satsa.. Tid enligt mig, ska ägnas till att leva livet fullt ut.  Inte ödslas på att läka sår..

• Anonym

Hahahahhahahahahqhhqhqhqhqhqhhhahahahahahahahahhahahahahhahahahhahahahhahahahahahahhahahahahahha. Nolla! Tyck vad du vill, jag accepterar det. Men om du inte kan acceptera d jag skriver, välj då qtt inte läsa!

Anonym (kiosknovell) skrev 2013-02-14 10:48:26 följande:
    Låter mer som en harlequinroman än verklighet , du vet väl att vad som görs är klart viktigare än vad som sägs va ? Att kläcka ur sig romatiskt kiosnovellsdravel om att vi är ämnade för varandra , då våran oändliga kärlek knyter oss samman i en kosmiskt orgie av känslor , blablabla inte betyder ett skit så länge man springer omkring och knullar andra. Sluta läs kiosnoveller och kliv ner på jorden

• Anonym

Att han hade sex med ett jävla ragg ifrån Gävle och skaffade klamydia och att han hade/har en jävla kk som han låg med under våran paus som var i några veckor. Fick veta att kk hade han haft innan mig oxå...... Så han låg med två skator under våran paus på 10 veckor!!

• Anonym
    Anonym skrev 2013-02-25 23:47:13 följande:
    Att han hade sex med ett jävla ragg ifrån Gävle och skaffade klamydia och att han hade/har en jävla kk som han låg med under våran paus som var i några veckor. Fick veta att kk hade han haft innan mig oxå...... Så han låg med två skator under våran paus på 10 veckor!!
    Låter som du kommit över detta och att ni är bästa vänner idag?   Flört
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-02-26 00:08:49 följande:
    Låter som du kommit över detta och att ni är bästa vänner idag?   

Skämtar du eller?!
  • Anonym

Det som fortfarande sårar idag är att en kille jag träffade, reste med, låg med, myste med osv. Tog hem en annan tjej när jag var där i hans lägenhet!!!! Alltså enligt honom skulle jag få sova i köket medans han sexade med den nya tjejen. Och jag kunde inte gå därifrån för det var iskallt ute och några tåg hem gick inte. Jag hade alltså sovit och myst med han i tre- 4 dagar för att sista kvällen tog han hem en annan tjej och jag fick lyssna på deras sex. Nästa dag gick hon och kompisen. Men jag fick frukost av honom och hjälpt med bagahet till tåget och sedan en ursäkt senare. Jag gav han en chans till, ja det var idiotiskt- åkte upp igen- och men nej, han gjorde det igen med en annan tjej när jag var där. Han sa han hade ingen empati. Jag avskyr den stöveln. Och han bjuder fortf sedan ett år tillbaka in mig till fester.

En annan sak som sårar mig idag är en ex vän som dissa mig på sms. och var elak mot mig den sista tiden.
    En vän som f.d kk låg med min väninna när jag var där. Ego

En jag hade en relation med- försvann...

och flertals personer som charmat mig enbart för att ligga med mig.

Det var lite av min mörka historia.

• Anonym
    Anonym skrev 2013-02-07 14:30:04 följande:
    Nej det leder inte till självförakt, tvärtom det ska ta bort självförakt. Det är meningen att man inte ska behöva känna något självförakt om den andre parten varit otrogen.  Och klart att det gör ont. Men problemet ligger inte innebart hos den som varit otrogen, hans anledning till han agera är inte helt oväsentligt. För vet man vad det va så vet man varför kan lättare acceptera skapa förståelse, att bara skylla på honom och tycka att personen är ett svin, är bara ett sätta att fly och stoppa huvudet i sanden. Och det gör ondast i längden, och det kan även medföra andra svårigheter som tillit i framtiden mm, vilket man tar bort om man går till botten med det. Eftersom det i grund och botten inte handlar om tillit och personen som varit otrogen ofta känner sig lika ratad/sviken etc av sin partner.. Det är bara att titta på forskning, på området. Och lite psykologi om hur vi människor fungerar. Att tex själv påstå att man aldrig skulle kunna agera så är oxå ganska naivt, det är för att man inte varit i den situationen ännu. Våra hjärnor är trotts allt i grund och botten inte så olika.
    Håller med. Det sårar att såra, men genom att man själv varit sårad under en tid i ett förhållande där man inte blivit respekterad och älskad för den man är, så hamnar man kanske i att vara "otrogen", men resan dit är vald av båda då man kanske blivit tagen för given, inte blivit respekterad, inte älskat, inte varit lyssnad på. Man är i praktiken inte längre ett par, mer än på papper eller genom att man delar boende. En slags otrohet mot sig själv och sitt hjärta?
    Är det då bättre att inte lägga fram sanningen utan hålla det för sig själv, då det sårar så in åt att vara ärlig? 
  • Anonym

[quote=69013136][quote-nick]Anonym skrev 2013-03-03 00:26:42 följande:[/quote-nick]

Anonym skrev 2013-02-07 14:30:04 följande:
    Nej det leder inte till självförakt, tvärtom det ska ta bort självförakt. Det är meningen att man inte ska behöva känna något självförakt om den andre parten varit otrogen.  Och klart att det gör ont. Men problemet ligger inte innebart hos den som varit otrogen, hans anledning till han agera är inte helt oväsentligt. För vet man vad det va så vet man varför kan lättare acceptera skapa förståelse, att bara skylla på honom och tycka att personen är ett svin, är bara ett sätta att fly och stoppa huvudet i sanden. Och det gör ondast i längden, och det kan även medföra andra svårigheter som tillit i framtiden mm, vilket man tar bort om man går till botten med det. Eftersom det i grund och botten inte handlar om tillit och personen som varit otrogen ofta känner sig lika ratad/sviken etc av sin partner.. Det är bara att titta på forskning, på området. Och lite psykologi om hur vi människor fungerar. Att tex själv påstå att man aldrig skulle kunna agera så är oxå ganska naivt, det är för att man inte varit i den situationen ännu. Våra hjärnor är trotts allt i grund och botten inte så olika.
    Håller med. Det sårar att såra, men genom att man själv varit sårad under en tid i ett förhållande där man inte blivit respekterad och älskad för den man är, så hamnar man kanske i att vara "otrogen", men resan dit är vald av båda då man kanske blivit tagen för given, inte blivit respekterad, inte älskat, inte varit lyssnad på. Man är i praktiken inte längre ett par, mer än på papper eller genom att man delar boende. En slags otrohet mot sig själv och sitt hjärta? Är det då bättre att inte lägga fram sanningen utan hålla det för sig själv, då det sårar så in åt att vara ärlig? [/ Mycket bra sagt. Det är sant och därför fel att direkt ropa otrohet, stanna vid din partner oavsett vad.
  • Anonym

att jag kanske blir banlös pga mitt jävla ex!!!

• Anonym

Att herr lawabloon kan dra åt helvete med hans jävla dejtsidor

• Anonym

Att hon kunde ljuga så bra, lura mig att fatta livsavgörande beslut med hennes lögner som grund. Att hon fortsatte ljuga, också efter skilsmässan, tillsammans med sin nya för tingsrätt etc. Försökte kidnappa son och ge honom en ny pappa mot hans och min vilja. Till slut blev hon dock avslöjad som väl var, domaren förstod att hon ljög.

Att hon stal stora summor, likt en sol och vårare etc etc.

Och till sist att samhället (familjerätten), lagarna, tingsrätten osv, nästan uppmanar till det, (i fallet familjerätten så uppmanar de definitivt till det), man får till och med betalt i form av underhåll, barnbidrag etc.

Hade inte en avgörande sak hänt så hade tingsrätten trott henne. Och samhället hade hjälpt henne att ta min son från mig, och hans pappa från honom, och låtit henne stjäla ytterligare stora belopp från mig i form av underhåll etc..

• Anonym

Det som sårade mig mest va att min man pratade med andra tjejer, för att inleda ett förhållande, telefonsex och jag vet inte vad... Han ljuger fortfarande om liknande saker. Pratade med en tjej mitt i natten när jag låg på rummet och låtsades sova. Känner mig bara så sviken och jag kan inte lita på honom längre. Han lovade att sluta men ljög om vem han ringt. Vill bara ha reda på sanningen, blir så arg! Vi har barn tillsammans och jag är hemma nästan varje dag och tar hand om allt, medan han är ute med sina vänner och var han får tag på dessa tjejer vet jag inte. Dejtingsidor? Ute? Eller någon han känt? Vet inte hur länge det pågått men ett tag iallafall, utan att jag visste! Sen får man reda på det och det känns inte bra att leva med honom längre. Han ville lösa det och försöka på nytt men samma dag han sa det misslace han med saker och sa inte sanningen, gömmer saker och varför är han så hemlig med sin telefon?? Blir irriterad, tänker på det om och om igen, det är klart det hade kunnat vara värre och att han legat med någon. Men för mig är gränsen redan vid att prata med någon bakom ens rygg och vad ville han ha ut av det? Göt han det fortfarande??så många frågor, varför är livet så svårt ibland :( Ville lämna han den dagen men han ville lösa det, det känns inte som vi gjort det. Han har förändrats och lärt sig nya saker i sängen och pratar på ett annat sätt, känns ibland ganska frånvarande och är ute mycket... Känner mig ensam i mitt förhållande, är det normalt? Vill att det ska bli bra så vi kan leva ett lugnt liv med vår familj, men hur gör man? Speciellt hur glömmer man såna här saker som sårar och hur går man vidare i sitt förhållande? Kan just nu inte luta på han... Och utan tillit känns det svårt att ens leva med varann. Hade ni förlåtit er partner om ni fått reda på att han/hon haft kontakt med någon mer än bara vänsnack? Hade ni kunnat gå vidare och glömma det? Isåfall hur? ...

• Anonym

Det sårar mig mest att en gemensamm vän trodde att min exman "bara hade slått" mig så att han åkte hem o lagade mat till honom så att han skulle få något u sig då han blivit lämnad,det trotts att denna gemensama vän själv blivit misshandlad o fått mycket stöd och säkert inte skulle uppskattat att vi matade den som gjort så mot honom. Det sårar mig att den som kallat mig sin vän o visste om att exmannen våldtagit mig bjöd hem honom till sig. Men det som gjorde mest ont. ( jag anmälde aldrig för sonens skull) Det som gjorde mest ont är att den vännen sa till mig att det var fel att inte anmäla, för andras skull. Men ingen ingen sa till honom att det var fel att våldta.

• Anonym

Du har nog rätt många gånger..
    Men precis som du skriver, det sårar att såra..
    Ju mer man tycker om någon, desto mer sårad blir man ju..
    så många gånger kanske det inte är så lätt...man är fortfarande ett par, och det inom en vill fortfarande vara det
    och går och hoppas på att det ska bli bra....
  • Anonym

Att jag gick på hans ord och gav honom en sista chans.

• Anonym
    Anonym (M) skrev 2013-04-11 14:04:42 följande:
    Han skrev en kärlekslåt, spelade in den, la upp på facebook och taggade en annan tjej INNAN han berättat för mig att han träffat nån... Vad hände med alla löften? Vad hände med vår fina framtid som vi så ofta pratade om? Det sårar mig att det gick så otroligt fort för honom att blir så totalförälskad i någon annan. Vad ska jag göra med den tomhet som blir kvar? :(

Ja, hur underbar han än var.... Om han kan göra så en gång så kan han säkert göra så igen. Mot den nya tjejen också.
Svar på tråden Vad sårade er mest?