Godis till barn
När började ni ge era barn lördags godis tex?. Min son är snart 2 & har aldrig smakat godis. Har kompisar med små ettåringar som ofta får godis. Blir förvånad varje gång.
När började ni ge era barn lördags godis tex?. Min son är snart 2 & har aldrig smakat godis. Har kompisar med små ettåringar som ofta får godis. Blir förvånad varje gång.
Äldsta var 3 år då hon började få lördagsgodis, de yngre har kommit i kontakt med det tidigare och den yngsta började äta lördagsgodis när hon var 2 år för då slutade hon sova middag och då fanns det ingen tid kvar som storasyskonen kunde äta utan att hon såg. Dock fick hon ju väldigt, väldigt små mängder i början.
Vår son som är 2 år och 2 månader har inte smakat godis än. Och han lär inte få göra det än på ett bra tag. Vi ska försöka undvika det i det längsta.
Det är alltid lättare med första barnet. Men mängden går ju alltid att kontrollera.
Dottern fick börja smaka när hon visade intresse vilket blev runt 3 år.
Sonen däremot fick ju smaka av syrran som ville vara snäll så där blev det lite tidigare.
min dotter är 1 ½ och får kexchoklad på lördagar eller en liten choklad bit och ngt chipps :)
är dock inte varje lördag.. oftast vid kalas osv:)
Som någon sagt innan, alltid lättast med första barnet!
Sonen som idag är fem fick börja med godis i väldigt måttliga mängder när han hade fyllt tre. Nu är det lördagsgodis som gäller och det äter han då lillasyster (2 år), har sin efter-maten-vila. Smidigt!
Jag kommer inte alls ihåg när min dotter fick godis första gången. Säkert betydligt tidigare än de flesta andra barn. Och nu får hon godis lite när som helst. Jag har själv växt upp med en väldigt avslappnad syn på godis vilket jag tyckt varit sunt och försöker göra över samma till min dotter och tycker det funkar jättebra. Hon kan äta godis vilken dag som helst i veckan (har precis fyllt 4) men kan också vara utan godis utan att alls tänka på det i flera veckor. Inget lördagsgodis och alltid i små mängder. Om hon får 5 bitar samtidigt så tycker hon att hon får jättemycket och det kan räcka i en hel vecka.
Min dotter fick smaka godis som 1,5 åring. Började med lördagsgodis runt 2,5 år. Vad är problemet. Vad ska hända?
Vår son var runt 4 när han började och det var kusinerna som introducerade det. Han fick 4-5 bitar några lördagar i månaden första året.