• Minimis

    Rätt eller fel av polisen att skjuta Rånare i huvudet?

    Läste på Aftonbladet att man skulle granska polisens agerande i samband med Södertäljerånet där en rånare sköts i huvudet. Jag har min åsikt men är nyfiken på vad ni på Fl tycker?

  • Svar på tråden Rätt eller fel av polisen att skjuta Rånare i huvudet?
  • Queenie70

    I det läget, en tungt beväpnad man mitt bland folk så tycker jag det är helt rimligt att försöka slå ut honom helt. Nån som håller i ett skarpladdar automatvapen riskerar man knappast att skjuta i foten eller riskerar att en gisslansituation med förbipasserande händer. Snabbt sätta honom ur spel känns som det minst riskfyllda. En tragedi för alla inblandade, offer, anhöriga polis etc.

  • TantMy

    Tja, sånt lär väl hända...är man ute och rånar så får man stå sitt kast, tyvärr...

  • Studentpappa

    Polisen bör få löneförhöjning för väl utfört arbete. Synd bara att de inte fick alla rånarna, hade sparat oss många slantar och många blivande brottsoffer hade sluppit sina framtida trauman.

  • TantMy
    Studentpappa skrev 2013-01-07 20:56:37 följande:
    Polisen bör få löneförhöjning för väl utfört arbete. Synd bara att de inte fick alla rånarna, hade sparat oss många slantar och många blivande brottsoffer hade sluppit sina framtida trauman.
    Skrattande
  • molly80

    De sköt ju mot polisen, och då är det väl naturligt att de skjuter tillbaka. Hade rånarna bara lagt sig ned och gett upp så hade ingen behövt bli skjuten

  • Zayco

    Rätt av polisen, föreställ dig alla livrädda civilmänniskor.

    Jag förstår inte hur folk kan stötta rånaren som blev skjuten i huvudet? Med tanke på att alla hoppas att han blir bra på facebook, att det var polisens fel yadayada 

  • Aileen Allannah

    I mina ögon gjorde de rätt. Men jag är inte polis, och kan inte alla regler kring det där. Står man och viftar med ett automatvapen mitt bland folk så kan jag nog tycka att polisen får göra vad som behövs för att oskadliggöra puckot.

  • Queenie70

    Förståt intr polariseringe, antingen hatar man polisen eller så önskar man död åt gärningsmannen. Personligen önskar jag att det går bra för den unge mannen samtidigt som jag tycker polisen agerade gott och rådigt.

  • Rataxes

    I detta fall var det helt berättigat. Jag hade inte tyckt annorlunda om resten av packet hade legat i plastsäckar nu.


    Jag köper alltid blandfärs för då vet jag att minst 2 djur har dött.
  • Godnatt
    Rätt eller fel av polisen att skjuta Rånare i huvudet?

    Snarare en slump att kulan hamnade där. Inte precis ett gevär polisen använde sig av.
    Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
Svar på tråden Rätt eller fel av polisen att skjuta Rånare i huvudet?