Har du någonsin funderat på att vara otrogen
Jag funderar på om man verkligen kan gå omkring och aldrig tända på någon annan
Jag funderar på om man verkligen kan gå omkring och aldrig tända på någon annan
Nej. Jag har inte ens sett en man snyggare än min make.
Ja, massor med gånger. Och det har absolut ingenting att göra med utseende eller vem/vad jag tänder på, utan det handlar snarare om att jag blir rätt hämndlysten när jag är arg på någon. Det är något jag jobbar på, och jag har aldrig varit otrogen på riktigt utan bara funderat på det
Från att "gå omkring och aldrig tända på någon annan " till att fundera på att vara otrogen är steget ganska stort, tycker jag.
Att attraheras av och tända på andra människor eller att till och med bli lite förälskad i andra är helt normalt när man lever i en lång relation. Att flirta lite, skoja och roa sig med folk man gillar hör livet till och är naturligtvis inget behov som försvinner bara för att man lever i en fast relation!
Det är dock väldigt stor skillnad på att flirta lite oskyldigt och att faktiskt vara otrogen.
Har du gått in i ett förhållande där ni enats om att ni vill vara monogama, ja, då får du antingen lära dig att få utlopp för dina små vardagsförälskelser på ett nyktert och ansvarsfullt sätt- flirta och skoja, absolut, men var öppen och tydlig med att du är gift/i relation och att du är nöjd med det, eller så får du ta en diskussion med din fasta partner och klargöra att du tycker att det känns svårt att avstå från att ha sex med din arbetskamrat/killen på krogen/kassörskan på Ica eller vem det nu kan vara som kommer i vägen för dina romantiska dagdrömmar.
Att "vara otrogen" i bemärkelsen ligga med någon annan bakom ryggen på en partner som du lovat trohet, det är en form av barnsligt självbedrägeri först och främst och ett svek mot en intet ont anande partner därefter.
Att vara vuxen och ha kärleksrelationer på ett vuxet sätt innebär att man tar ansvar för sina egna känslor och handlingar av respekt både mot sig själv och en partner. Har du svårt att tänka dig att låta bli att ligga med andra, ja, då tycker jag att du ska ta upp det med din partner. Han eller hon har rätt att veta och ta ställning till detta. Kanske tycker han/hon samma sak, och då kanske ett öppet förhållande är det rätta för er? Det finns inget som säger att man måste ha monogama förhållanden, även om det faktiskt är lättare än jag tror att du tror att vara fysiskt trogen om man bara hittar rätt sätt att få utlopp för sitt behov av att få flirta lite och få bekräftelse från andra.
Innan du hoppar över skaklarna tycker jag i alla händelser att du skall läsa Knut Faldbakkens "Bröllopsresan". Det är ett härligt litet piller mot all lömsk otrohet i världen!
Ta vara på det du har, gräset är sällan grönare på andra sidan!
Jag har funderat på det ja. En gång, tror jag. Betydligt fler gånger har jag attraherats av nån annan än min partner, m a o innebär attraktion inte automatiskt att jag funderar på eller vill hoppa på'n...
jag vet inte om jag typ blivit hjärntvättad eller något, varit i ett förhållande i 2 år och första tiden var väldigt struligt, och vi litade 0 på varann, nu så har vi gett varann mer frihet, innan fick vi inte ens kolla upp från marken i stan.
Nu när vi byggt upp vårt förtrående för varann så har jag fortfarande svårt att kolla på andra, kanske kan säga när man ser någon snygg på film "Skulle inte ha något emot om han gjorde så där mot mig ;)" men efteråt säger jag alltid "skoja" och får jätte dåligt samvete, fast jag visste innerst inne att jag bara skoja-.-.
Har varit otrogen innan mot han och skulle aldrig vara det igen. Även om jag kanske säger att någon är snygg, så tänker jag bara på personens fel. Det handlar om alla förutom honom. Även om det kanske är fel, så är jag nöjd med det.
Ja!
Har ingen partner just nu men har alltid hållt mig trogen.
Efter att jag blivit bedragen varenda gång så vet jag att det inte lönar sig att vara trogen.
Jag tror man måste skilja på känslor och handlingar , att tända på andra är nog ganska vanligt och något de flesta känner någon gång , att sedan ta steget och låta känslorna övergå i handlingar är något helt annat , det är ett medvetet val som alla inte väljer oavsett hur starkt de känner.
Som svar på din fråga så kan man väl säga att ja , de flesta har antagligen någon gång tänt på någon annan än sin partner , men det är inte detsamma som att vara otrogen , det är i en helt annan division
Ja, tror inte att människan är skapt för att vara monogam, dock skulle jag aldrig ha sex med någon annan utan att frugan visste om det.
Tänkt på det är inte att ha varit det. Jag tror att man skall tänka sig noga för. Man kan prata, skratta och vara bra vänner med många men inte vara ihop med fler än en i taget. OM sedan ens förälskelse efter flera års vänskap verkar vara ens stora kärlek, då får man agera efter det. Med respekt för alla inblandade. Jag har alltid varit trogen min partner.