• Anonym (lurven)

Är det ok att raka sig i duschen på badhuset?

Hej på er alla kvinnor!

Blev lite inspirerad av en tråd där en uttråkad människa tyckte illa om att se äckligt könshår på badhus...

Jag simmar flera ggr per vecka och tycker det känns onödigt att duscha hemma innan, för att raka ben osv. Är det ok att raka i duschen på badhuset?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 11:09
    Tusen tack för alla svar!! Jag har bara haft tanken på att raka stubbet i armhålor och på ben men skulle det är inget jag någonsin skulle göra då jag anser att det är dels privat och dels snuskigt med rester i offentliga duschar. Var mest nyfiken på era reaktioner. Det är ju inget man diskuterar med sina kompisar direkt...

Men, vilka otroligt äckliga erfarenheter ni har delat med er av. Vet inte om jag ska tacka eller kräkas... Vilket folk det finns!!

• Svar på tråden Är det ok att raka sig i duschen på badhuset?
  • Pymsan

Bara läst TS. Såg detta fenomen så sent som i dag och jag säger NEJ, jag vill inte kliva i andras kroppshår.

• RöttÄrSött

Nej!

Har en bekant som städar på badhus, vattenlåsen på damernas är vidriga :/ Även om man spolar bort allt så ska någon ta reda på skiten.

• nozpa

Nej fyfan va vidrigt. Är väl en sak om folk gör det på och över toan då. Men inte i offentliga duschar. Vill varken se håret i duschen, eller insidan av någon annan typ. Usch.

I simhallen här står det att man inte får raka sig i duscharna, var längesedan jag såg någon göra det med. 

• Rakad Apa
    Elin 885 skrev 2013-01-08 15:45:22 följande:
    satt hon naken eller hade hon kläder på sig?
    " Jag ser alltså rakt in i hennes heliga."
    Jag tolkar det som om att hon var naken, annars så hade det ju inte varit så illa.
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Annsiss

Nej fy tänk på personalen som ska tömma avloppen på mögligt könshår

• personae non grata
    Tittij skrev 2013-01-08 12:52:46 följande:
    Självklart rakar man inte benen, eller ännu värre mufflan, i offentlig dusch!
    Man klipper heller inte tånaglarna eller färgar håret. Trodde jag var självklart, men än är inte den sista idioten född...

Kom in på gymet en gång och möts av en kvinna som sitter på bänken med benen uppdragna och särade och äter en banan. Jag ser alltså rakt in i hennes heliga... Efter att hon ätit färdigt klipper hon sina gula tånaglar som flyger åt alla höll.. Åt ingen middag den dagen och gick heller aldrig tillbaka till det gymet. Snacka om efterbliven!!
    Urk!
  • Anonym

På vår simhall finns det stora förbjudsskyltar mot rakning i duschen. Allt för ofta har jag sett folk raka musen - en gång i bastun. Då småkräktes jag lite...

• Anonym (äcklad)
    Bambi07 skrev 2013-01-08 15:44:22 följande:
    En helt vanlig man i kostym på väg till jobbet på morgonen klippte sina tånaglar på tåget. Han använde såndär vanlig nagelklippare som låter förskräckligt "KNIPS" när man klipper och naglarna brydde han sig inte om att fånga utan de flög runt. Det var helt sjukt äckligt.

Åker vi samma tåg tro? Det där har jag oxå varit med om...
  • Anonym

nej jag tycker det vore ofräscht om folk stod bredvid mig i duschen och rakade...

Svar på tråden Är det ok att raka sig i duschen på badhuset?