• Anonym (lurven)

    Är det ok att raka sig i duschen på badhuset?

    Hej på er alla kvinnor!

    Blev lite inspirerad av en tråd där en uttråkad människa tyckte illa om att se äckligt könshår på badhus...

    Jag simmar flera ggr per vecka och tycker det känns onödigt att duscha hemma innan, för att raka ben osv. Är det ok att raka i duschen på badhuset?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-09 11:09
    Tusen tack för alla svar!! Jag har bara haft tanken på att raka stubbet i armhålor och på ben men skulle det är inget jag någonsin skulle göra då jag anser att det är dels privat och dels snuskigt med rester i offentliga duschar. Var mest nyfiken på era reaktioner. Det är ju inget man diskuterar med sina kompisar direkt...

    Men, vilka otroligt äckliga erfarenheter ni har delat med er av. Vet inte om jag ska tacka eller kräkas... Vilket folk det finns!!

  • Svar på tråden Är det ok att raka sig i duschen på badhuset?
  • Bambi07
    Anonym (Lisa) skrev 2013-01-08 22:04:28 följande:
    Var det ingen som sa ifrån?! Alla lät honom sitta där och äckla sig?


    Om du menar mig, så var det han, jag och kanske fem-sju andra personer i vagnen. Jag satt närmast fast ändå inte jättenära men flyttade på mig för jag vill ju inte direkt ha en främmande mans tånagel flygande i ansiktet. En annan kille satt också ganska nära och han flyttade också på sig. Vi hoppades väl på att konduktören skulle säga något, men icke. Det "konstiga" var att han såg helt normal ut annars, typ medelålders kontorsarbetare.


  • cloudberry79
    Anonym skrev 2013-01-09 11:41:57 följande:
    Men det är ju verkligen inte samma sak! På festival har man inte så många andra val. När jag var på hultsfred ett år duschade vi på en gymnasieskola och där stod varende tjej i duschen och rakade både det ena och det andra.
    Man har inte tillgång till så mycket vatten i tält och bajamajjor så att säga.

    I simhallen däremot är det inte ok.
    Inget annat val? Det är väl ingen livsnödvändighet att raka kroppshåret?? Äckligt!
    (M)amma till V -07 och E -12
  • sharatec
    Anonym skrev 2013-01-09 11:41:57 följande:
    Men det är ju verkligen inte samma sak! På festival har man inte så många andra val. När jag var på hultsfred ett år duschade vi på en gymnasieskola och där stod varende tjej i duschen och rakade både det ena och det andra.
    Man har inte tillgång till så mycket vatten i tält och bajamajjor så att säga.

    I simhallen däremot är det inte ok.
    ...jo, det finns ett val. Ett väldigt smidigt alternativ, faktiskt.
  • Terese 047

    Nej usch vad äckligt... jag vill varken se någon stå i duschen på badhuset och raka sig, oavsett kroppsdel.. Jag vill heller inte stå i duschen med någon annans kroppshår runt fötterna..gaaah vad äckligt!

  • Elin 885
    Anonym skrev 2013-01-09 11:41:57 följande:
    Men det är ju verkligen inte samma sak! På festival har man inte så många andra val. När jag var på hultsfred ett år duschade vi på en gymnasieskola och där stod varende tjej i duschen och rakade både det ena och det andra.
    Man har inte tillgång till så mycket vatten i tält och bajamajjor så att säga.

    I simhallen däremot är det inte ok.
    jag hade avstått från att raka mig i alla fall av respekt för mina medmänniskor, men å andra sidan så skulle jag inte åka på festival i alla fall eftersom jag hatar att sova i tält :p
  • Anonym
    cloudberry79 skrev 2013-01-09 13:24:26 följande:
    Inget annat val? Det är väl ingen livsnödvändighet att raka kroppshåret?? Äckligt!
    sharatec skrev 2013-01-09 13:40:25 följande:
    ...jo, det finns ett val. Ett väldigt smidigt alternativ, faktiskt.
    Elin 885 skrev 2013-01-09 13:44:19 följande:
    jag hade avstått från att raka mig i alla fall av respekt för mina medmänniskor, men å andra sidan så skulle jag inte åka på festival i alla fall eftersom jag hatar att sova i tält :p

    Hemskt så illa folk läser. Jag skrev "inte så många andra val", inte inga andra val! Och då menar jag förstås om man vill raka sig. Att låta det vara hårigt är alltså inte ett val i detta. Man kan vaxa sig innan man åker, det är typ det. Eller ta en dunk vatten in i tältet.

    Men som sagt, dom flesta andra tjejer i just det omklädningsrummet jag var i rakade sig i duschen. Är alla respektlösa mot varandra då? Trots att alla rakar sig?

  • LillaKissen

    Jag minns i mellanstadiet när de flickor som var mest mogna/utvecklade skulle skryta om sitt armhålehår och stod och rakade dem i duschen efter idrottslektionerna. Fy fan vad jag och min tvillingsyster äcklades (och skrattade åt det hemma sen!)

  • OliviaP

    Absolut inte ok! Man rakar sig hemma. Finns äckliga, ouppfostrade människor till allt dock. Senast igår satt en kvinna framför mig på tåget, tuggade på sina äckliga naglar som hon sedan högt och ljudligt spottade ut!!!! ð??¬

  • giftfri

    Men för helvete, sluta å nyttja offentliga inrättningar om ni inte ens kan hantera det som är tillåtet.., för oss övriga som inte är lika gnälliga å acepterar att vi inte är ensamma, är det bara en väldig lättnad att slippa se er ute i det offentliga rummet..


    Vi män är aldrig otrogna.., vi bara övar på andra kvinnor för att vår partner ska få bättre sex...
  • MickeN1973
    Tittij skrev 2013-01-08 12:52:46 följande:
    Självklart rakar man inte benen, eller ännu värre mufflan, i offentlig dusch!
    Man klipper heller inte tånaglarna eller färgar håret. Trodde jag var självklart, men än är inte den sista idioten född...

    Kom in på gymet en gång och möts av en kvinna som sitter på bänken med benen uppdragna och särade och äter en banan. Jag ser alltså rakt in i hennes heliga... Efter att hon ätit färdigt klipper hon sina gula tånaglar som flyger åt alla höll.. Åt ingen middag den dagen och gick heller aldrig tillbaka till det gymet. Snacka om efterbliven!!
    Man kan ju undra vart bananen varit innan hon började äta den....  
Svar på tråden Är det ok att raka sig i duschen på badhuset?