• Tow2Mater

Anmäld för att jag luktar alkohol!

Thisiswho skrev 2013-01-08 19:15:32 följande:
    Har du varit nykter så länge är det ju bara att be soc kolla dina lever värden :)
    Man ska behova bevisa man är oskyldig med andra ord? Skandal!
  • Tow2Mater

Själv skulle jag tala mycket (ganska argt) klarspråk med personalen som anmälde och verkligen vilja veta vad hon baserar det på. Kanske tog hon fel på person?

• Tow2Mater
    Anonym (-) skrev 2013-02-22 04:53:01 följande:
    Man ska absolut anmäla vid misstanke! En bekant berättade att hon gick ständigt och hämtade sin son drogpåverkad på förskolan, hög på diverse saker och personalen gjorde ingenting.... en nerdrogad person syns och det är sånna som ni som skuldbelägger de som anmäler av oro som gör att dessa personer är för fega för att ingripa. Nu blev soc på annat sätt inkopplade i det fallet och sonen togs omhand, och kvinnan som nu är ren är glad att det inte gick längre så sonen skadades.
    Vi skuldbelägger inte de som anmäler av befogad oro, men befogad oro ska definitivt vara mera än att "lukta" alkohol och vara lite extra glad vid ett tillfälle. I ditt exempel "att hon gick ständigt och hämtade sin son drogpåverkad" är en helt annan sak, de två kan inte jämforas. Men är fsklärare så urbota inkompetenta att de inte kan se skillnad på de två fallen, kanske de borde jobba med nåt annat; gatsopare kanske.
Svar på tråden Anmäld för att jag luktar alkohol!