• Anonym (mensont)

    Vestibulit innan mens eller vadå ?

    Jag vet inte riktigt vad som hänt med mig ... 

    Typ 1 vecka innan mens kan jag absolut inte ha sex ...
    Jag vill verkligen, det är inte lusten det är fel på, men när min pojkvän väl stoppar in den så är jag till en början trång som fan - det är som om underlivet stänger sig. När vi sen hållit på ett tag börjar det svida och bränna som in i helvete ... och det går inte mera ... alltså det svider som att bränna sig på ett gympasalsgolv... men inuti underlivet. 

    Vi använder inte kondom, och jag har hormonfritt p-medel, så det är inte det. Det är BARA veckan innan mens den här skiten händer - annars har jag aldrig ont vid sex. 

    Alltså kan det vara så att jag blir "rädd" för att det ska göra ont inuti underlivet - för att jag vet att jag kommer få mens snart och är öm därinne - och därför spänner mig så det börjar svida ?

    Nån annan som får samma skit innan mensen kommer ?   

    Måste ju vara jag som är rädd för något eftersom fittan skrumpnar ihop och låser sig totalt ... blir jättesvårt för min pojkvän att ens stoppa in den ://

    Uppskattar verkligen all hjälp jag kan få ... Funderar på att söka hjälp för detta - men det känns som om det är något jag borde kunna få bort själv, eftersom det bara händer 1 vecka innan mens.                

  • Svar på tråden Vestibulit innan mens eller vadå ?
  • Neko

    Kan det vara att du inte är tillräckligt våt då, att det påverkas av var du är i menscykeln? Har ni testat med extra glidmedel?

  • Litenåfin

    Det är kanske så att dina slemhinnor är extra känsliga den veckan i cykeln. Ovesterin finns receptfritt på Apoteket kanske kan vara värt att testa?

  • Anonym (mensont)
    Neko skrev 2013-01-09 03:14:23 följande:
    Kan det vara att du inte är tillräckligt våt då, att det påverkas av var du är i menscykeln? Har ni testat med extra glidmedel?

    Ja asså det kan ju vara så ... Har testat extra glidmedel men det gör ingen direkt skillnad :S ... känns mer som att fittan typ krampar ihop sig på något sätt och inte vill släppa in nåt. Vet dock inte varför jag får det just innan mens ... känns som det är nåt psykiskt, att jag blir rädd att han ska komma in för djupt och göra så det startar brutal mensvärk eller nåt ... hm ...
    Litenåfin skrev 2013-01-09 08:00:48 följande:
    Det är kanske så att dina slemhinnor är extra känsliga den veckan i cykeln. Ovesterin finns receptfritt på Apoteket kanske kan vara värt att testa?

    Har testat ovesterin förut och tyckte tyvärr det var rätt krångligt att använda ... rinner ju ut i trosorna nästa dag :// Känns inte som om det är slemhinnorna det är fel på riktigt, utan att det är något psykiskt som satt sig
      
  • Litenåfin

    Ovesterin finns ju som vanlig kräm att smörja med. Googla vestibulit annars, låter som det men vet inte om man kan ha det "ibland" :)

  • Anonym (mensont)
    Litenåfin skrev 2013-01-09 21:24:18 följande:
    Ovesterin finns ju som vanlig kräm att smörja med. Googla vestibulit annars, låter som det men vet inte om man kan ha det "ibland" :)

    Mjo men det är inte på utsidan problemet sitter så att säga ... det är "där inne" ... och det är ju där krämen skulle behöva göra nytta isåfall.
    Haha ja jag vet inte, vad jag vet så har man vestibulit konstant ... men har ingen aning.
    Tänkte söka hjälp för saken, men tänkte mig att någon här kanske hade haft samma problem.  
  • Anonym

    Hej!

    Jag har samma problem som du! Jag har visserligen alltid lite problem med att det gör ont/bränner/svider men det är värre någon vecka före och någon vecka efter mens. Bäst är det runt ägglossning. För mig handlar det inte heller om lust eller hur våt jag är. Jag är alltid väldigt våt när jag har sex. Glidmedel gör att det svider värre tycker jag.

    Jag har fått en gel som heter Xylocain utskriven av min gynekolog. Den är lokalbedövande och funkar bra tycker jag!

    Nu är jag gravid och det är värre nu så jag kan inte ha samlag.

  • Secretlove

    Vestibulit sitter runt slidöppningen och vanligast är att man har ont  nertill klockan 4-6 om du tänker dig slidöppningen som en klocka sett framifrån

    Om du har ont längre in så är det inte vestibulit.  

  • Anonym (mensont)
    Secretlove skrev 2013-03-02 13:25:24 följande:
    Vestibulit sitter runt slidöppningen och vanligast är att man har ont  nertill klockan 4-6 om du tänker dig slidöppningen som en klocka sett framifrån

    Om du har ont längre in så är det inte vestibulit.  

    Tack för denna förklaring!!
    Då är jag säker på att det inte är vestibulit!
    Jag har liksom ont längre in, i "väggarna"... alltså svidande slemhinnor :// Trots att jag är jättevåt. Sådär är det bara innan mens som sagt ... aldrig annars! Kanske är det något med hormonerna som förändras innan mens ... vill veta vad det är som händer  
  • Anonym (mensont)

    Testade nyss med en dildo efter att ha värmt upp LÄNGE, LÄNGE för att se om det skulle göra ont eftersom jag ligger på veckan innan mens just nu - och japp - det sved som fan. Gah, jag blir så jävla irriterad ://
    Under ägglossning/efter mens så är det ju inte såhär... 

  • Anonym

    Det mest fascinerande är att "Tom Araya" inte harsvarat i denna tråd...

  • Anonym (mensont)
    Anonym skrev 2013-03-03 00:34:36 följande:
    Det mest fascinerande är att "Tom Araya" inte harsvarat i denna tråd...

    Bär han på gynekologisk kunskap som kan hjälpa mig - eller varför förvånar det dig ? :))
Svar på tråden Vestibulit innan mens eller vadå ?