• Anonym (okunnig)

    Anonym mailadress

    Som rubriken låter...vill skaffa mig en adress på nätet som inte avslöjar vem jag är. Obs, inget olagligt som jag planerar! Vill bara skicka mail, på t.ex. datingsajter där jag inte vill röja min identitet.

    Har kollat runt, tror att det finns ganska säkra typ Hushmail etc..Men då är det ju uppenbart att man ev. har något att dölja, om man nu vill använda tjänsten för övrigt...:/ Är Gmail någorlunda anonymt? Hotmail?
    Tacksam för hjälp...

  • Svar på tråden Anonym mailadress
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

    Gmail, Hotmail etc. är så anonyma som du gör dem till. Skriver du in ett felaktigt namn och använder en adress som inte kopplas till dig så är du relativt anonym.


    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym

    Och måste man uppge en adress så ta någon bara. Jag har själv en sån mailadress.

  • Anonym (okunnig)

    Mitt problem är att när jag försökt luska lite i bekantskapskretsen..så säger en del att inte någon av de jag nämnt kan garantera anonymitet :( Vill absolut inte att man ska kunna spåra upp mig t.ex på datingsajter..Btw...är nybliven singel, så jag surfar runt där, för att se hur det går till osv. Flera skickar svar, frågar om jag har msn,etc. Mailadressen som jag f.n. använder privat, är telias, med mitt namn :(

  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym (okunnig) skrev 2013-01-09 11:52:26 följande:
    Mitt problem är att när jag försökt luska lite i bekantskapskretsen..så säger en del att inte någon av de jag nämnt kan garantera anonymitet :( Vill absolut inte att man ska kunna spåra upp mig t.ex på datingsajter..Btw...är nybliven singel, så jag surfar runt där, för att se hur det går till osv. Flera skickar svar, frågar om jag har msn,etc. Mailadressen som jag f.n. använder privat, är telias, med mitt namn :(
    Det beror ju på vilken nivå av anonymitet du behöver. Gmail, Hotmail etc. är fullt dugliga för att hålla sig anonym på en grundläggande nivå.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Anonym (okunnig)

    Tack för svaret! Då får det nog bli Gmail Glad

  • Anonym

    Men om du har msn och använder t.ex pussgurkan@hotmail.se som användarnamn så kan adressen inte kopplas till dig så klart. Sen kan du välja att kalla dej pussgurkan på t.ex msn också istället för ditt namn.

  • Wolfclaw
    Anonym (okunnig) skrev 2013-01-09 11:52:26 följande:
    Mitt problem är att när jag försökt luska lite i bekantskapskretsen..så säger en del att inte någon av de jag nämnt kan garantera anonymitet :( Vill absolut inte att man ska kunna spåra upp mig t.ex på datingsajter..Btw...är nybliven singel, så jag surfar runt där, för att se hur det går till osv. Flera skickar svar, frågar om jag har msn,etc. Mailadressen som jag f.n. använder privat, är telias, med mitt namn :(
    Det är sant i sak att man inte kan vara helt anonym på nätet. Det beror på hur datatrafiken är uppbyggd. Detta är dock ur ett tekniskt perspektiv. I verkligheten är det lite som ett fiskstim - trygghet i antal. Det är högst osannolikt att just DU kommer bli föremål för någon typ av spårning. I så fall handlar det om punktinsatser med ganska stora resurser. Inte något man råkar ut för om man inte gör något mycket olagligt (och ofta inte ens då).

    Tror de flesta har åtminstone en "slask"-mail att använda på datingsiter eller annat. Skaffa en sån och var glad :)
  • Anonym
    Wolfclaw skrev 2013-01-09 12:08:06 följande:
    Det är sant i sak att man inte kan vara helt anonym på nätet. Det beror på hur datatrafiken är uppbyggd. Detta är dock ur ett tekniskt perspektiv. I verkligheten är det lite som ett fiskstim - trygghet i antal. Det är högst osannolikt att just DU kommer bli föremål för någon typ av spårning. I så fall handlar det om punktinsatser med ganska stora resurser. Inte något man råkar ut för om man inte gör något mycket olagligt (och ofta inte ens då).

    Tror de flesta har åtminstone en "slask"-mail att använda på datingsiter eller annat. Skaffa en sån och var glad :)
    Med hjälp av anonymtetstjänst kan man vara anonym. Men det kostar...
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Anonym skrev 2013-01-09 12:08:59 följande:
    Med hjälp av anonymtetstjänst kan man vara anonym. Men det kostar...
    Allt är relativt. Hackar du dig in på NSA så finns det väldigt lite som skyddar dig till hundra procent, ska man skriva på en dejtingsida så räcker det i de flesta fall med en anonym mail och att man inte ger ut spårbara detaljer.

    TOR ger också en hyfsad säkerhet.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
Svar på tråden Anonym mailadress