straw2008 skrev 2013-01-23 08:36:23 följande:
Det går bort på en gång om du doppar nappar i det eller försöker doppa någon suggrej i det. Det är HELT ok, tosken måste ju bort.
Tack, men vi har hållt på sen i fredags och torsken är kvar. Men lillan är lite förkyld fortfarande, kanske är därför det tar längre tid.
Baby Doll skrev 2013-01-23 10:35:51 följande:
Har någon av er testat Sempers magdroppar? Vad tyckte ni, hjälpte dom?Våran lilla tjej har magknip och är jätte ledsen, funderar på att köpa
sånna...www.mybabydolls.blogg.seSempers fungerade inte här. Vi tänkte försöka med laktulos nu.
LindaEfraim skrev 2013-01-23 10:56:01 följande:
Sempers magdroppar och miniform har aldrig funkar på mina barn. Testa rapsolja som någon skrev ovan och ta inte messmör som jag rekommenderade. Jag vill inte att andra gör något som kan vara fel fast jag haft en läkare som rekommenderat det.
Oftast får de ont pga luft i tarmarna (gaser) eller förstoppning och rapsolja borde ju funka som smörjmedel i tarmen.
Pratade med min kompis imorse och hon hade varit på bvc igår där hon hade blivit rekommenderad messmör, så hade det varit fel så borde det ha slutat att rekommenderas? Sist jag var på bvc så undrade jag om jag fick ge rapsolja men hon sa ge laktulos istället.
Rapsolja borde ju vara naturligare?
Jag tycker att bvc borde ha samma riktlinjer i hela landet....