• Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

...av olika anledningar. Kanske har du valt att inte amma eller så fungerade det helt enkelt inte av andra orsaker Här kan vi diskutera tips och idéer gällande flaskor, ersättning, termosar, ja allt vi kan komma på Här ska vi kunna stötta varandra igenom vakna nätter, oroliga magar osv. Själv så fungerade aldrig amningen riktigt med min bebis, så ersättningen fick tas till efter det att hon var två veckor gammal, vilket jag ALDRIG hade trott. Har ju helammat mina två andra barn utan problem. Blev ganska snopen! (Påhopp och negativa personer rekommenderas starta egen tråd!)

• Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...
  • Tjolanta

Men det kan väl inte vara bara jag som flaskmatar här?

• Tjolanta
    sarawp skrev 2013-01-10 15:32:57 följande:
    Jag gör med !

Å sällskap! Vad kul Varför "valde" ni flaskan? Om man får fråga..
  • adlih

Flaskmatar också.. hade gärna ammat men när min son var 2 månader så ville han helt enkelt inte ta bröstet mer :( Och det viktigaste av allt är ju faktiskt att dessa små livens magar är mätta!!

• sarawp

Fick mjölkstockning och hade rent för mycket mjölk, fungerade inte bara:/. Självdå?

• Tjolanta

Vad tråkigt när det inte fungerar min lilla somnade hela tiden och så hade hon så mycket hormoner i brösten så det gjorde ont när hon låg emot för att ammas. Bäst gick det att ligga i sängen å amma, men hur kul är det när man tex är på stan!? Tillslut skrek hon bara när hon lades till bröstet och det blev som en ond cirkel. Försökte pumpa ur men det är ju också en konst i sej.. Därför blev det ersättning. Började med baby semp som verkar fungera bra som sagt, huvudsaken de blir mätta!

• Alby

Min dotter är snart 10 v, hon lärde sig aldrig riktigt sugtekniken och fick inte i sig tillräckligt med bröstmjölk. Jag har varit rätt ledsen över att det inte fungerade, det tjatas ju om hur bra bröstmjölken är...
    Men nu har jag börjat se fördelar med ersättning, hon blir alltid mätt, min man älskar att mata henne, på natten kan hon sova upp till fem timmar utan att äta.
    Vi kör med nan.

• Tjolanta
    Alby skrev 2013-01-11 00:11:39 följande:
    Min dotter är snart 10 v, hon lärde sig aldrig riktigt sugtekniken och fick inte i sig tillräckligt med bröstmjölk. Jag har varit rätt ledsen över att det inte fungerade, det tjatas ju om hur bra bröstmjölken är... Men nu har jag börjat se fördelar med ersättning, hon blir alltid mätt, min man älskar att mata henne, på natten kan hon sova upp till fem timmar utan att äta. Vi kör med nan.

Ja det är jätteskönt på nätterna Min man tog henne nån natt så att jag skulle få sova ut. Det var superskönt! Han tycker också det är mysigt att få mata då han aldrig fick det med de andra två. Fungerar nan bra? Tycker Semper skummar så mycket, men annars är vi nöjda
  • Lollo81

jag flaskmatar också, började redan första dagarna då inte amningen kom igång. Pumpade ett tag men mina bröstvårtor läkte inte så övergick helt till flaskan.
    Vi började med Semper och för någon vecka sedan övergick vi delvis till NAN som verkar fungera bättre för lillens mage. Han äter 2-3 ggr Semper Lemolac per dag för att kunna bajsa sen äter han NAN efter det.
    När vi går ut så tar jag med en flaska uppkokat kallt vatten och i termos kokt varmt vatten, så blandar jag halva halva för att få rätt temp. Har funkat väldigt bra tycker jag, kör på samma sätt även hemma för att slippa kyla ner.

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...