Tjej78 skrev 2013-01-17 21:51:08 följande:
Hej
Skulle vilja fråga några frågor ang ersättning och flaskmatning och ni verkar var de som kan detta då ni inte ammar. Min dotter (3 1/2 månad) blev inte mätt av min bröstmjölk så jag har nu börjat ge henne ersättning efter varje gång jag ammat. Hon får och äter mellan 80-120 ml efter varje gång så som ni förstår är där inte mycket mjölk i brösten, de har sinat av sig själv. Jag ger henne NAN1 i en calma flaska, tydligen skulle den vara bäst om man samtidigt ville amma.
Detta pulver, kan man hälla över det i någon plastbehållare istället för att ha det kvar i kartongen man köper det i?
Var köper man ett sådant mått så man kan ha pulver med sig, uppmätt och klart?
Funderar starkt på att avsluta ammningen helt, tips på vilka flaskor jag ska ha då?
Finns där något annat man bör tänka på?
Tacksam för lite svar och tips :)
Jag använde också medelas calma flaska när jag både ammade och hade ersättning, övergick sedan till Avent flaskan men den funkade inte riktigt bra så bytte jag sedan till MAM flaskan och den funkar bra för oss, dessutom är den väldigt smidig att sterilisera i mikron
Plastbehållare till pulvret vet jag inte om det finns, men jag diskade en två liters glass behållare och har den, känns smidigare än NANs förpackning iaf
Vällingdoseraren köpte vi på Barnens Hus väldigt smidigt med klara mått att bara blanda även på natten