Inlägg från: Airhostess |Visa alla inlägg
  • Airhostess

Tråden för oss som INTE ammar...

Tjej78 skrev 2013-01-29 13:15:02 följande:
    Hur gör ni när era barn sover? Väcker ni dom när dom ska äta eller låter ni dom sova tills dom vaknar av sig själv? Jag försöker få in rutin på när lilla loppan ska somna, vilket gärna ska vara runt 20 och då måste jag ju väcka henne ibland för att parera in dagens måltider så det sista blir vid 19.30. Är detta rätt/fel, bra/dåligt? Hur gör ni andra?
    Jag väckte INTE för mat. Varför det? Är hon underviktig? Är det för att hon annars vaknar på en tid som du tycker är jobbig?
  • Airhostess
    Tjolanta skrev 2013-01-29 18:40:33 följande:
    Hit till TRÅDEN är ALLA VÄLKOMNA Ju fler desto roligare. Undrar om min skrutt håller på att bli sjuk eller har en växtspurt? Har knappt ätit nåt alls idag... Fast man erbjudit mat vill hon inte ha! Äter lite för att sedan släppa och gallskrika.. Blir nöjd med napp.. Var så också för ett tag sedan och det gick över efter två dagar.. Då trodde vi det var nåt magvirus som storasyster haft. Hon har sovit mycket nu på kvällen.. Haft lite grönaktigt bajs för några dagar sedan, dreglar, har händerna i munnen jämt och ska tugga på ALLT! Men hon är väl för liten att känna av tandsprickning redan!? (2,5mån)... Vad kan det annars vara som gör att hon ej äter riktigt? BVC säger inte så mkt heller...
    Låter som att hon har ont i magen? Alt inte gilllar smaken på ersättningen? Drar hon upp benen?
  • Airhostess
    Tjej78 skrev 2013-01-30 11:12:37 följande:
    Behöver mer tips och råd :) Tjejen får 1 tsk olja i 3 av 5 måltider för att förhindra förstoppning. Hennes avföring har typ samma konsistens som spackel, lös men formbar. Däremot har hon pga detta (tror jag i alla fall) börjat kräkas mer än innan, ibland är det bara lite som kommer men det gör det hela tiden mellan måltiderna, inte bara direkt efter att hon ätit. Ibland, som i morse kom i princip hälften av frukosten upp, över mig, henne och soffan.....inte roligt alls :( Kan det vara oljan som gör detta? Några andra tips på vad jag kan ge henne?
    Näe det tror jag inte. Hade i en matsked olja i min sons mat och inget hände.
  • Airhostess
    Tjolanta skrev 2013-01-30 11:59:11 följande:

Vi har kort samma ersättning hela tiden.. Mer att hon spänner hela sej.. Men i dag verkar hon piggare "pepparpeppar".. Sempers magdroppar har vi också men vet inte om de hjälper så mycket :-/
    Hon kanske har en mildare variant av mjölkproteinallergi? Testa Nan Ha Hypo Allergic och se om det gör nån skillnad.
  • Airhostess
    Tjolanta skrev 2013-01-30 18:32:22 följande:

Om det nu skulle vara överkänslighet, borde hon väl "krångla" varje dag? Vad har man för symptom då?.. Men testa kan man ju alltid göra
    Gaser, ser spänd ut när han/hon gråter, ryckiga benrörelser, sover dåligt, verkar vara allmänt obekväm. Prova Nan HA min son blev som förbytt efter 1:a matningen. Du kan inte göra henne illa genom att prova, ersättningen är bara mildare mer processerad komjölk som känsliga magar tål bättre.
  • Airhostess
    Tjolanta skrev 2013-01-30 19:24:09 följande:

SÅ mycket gaser har hon inte.. Men när hon äter så släpper hon flaskan, spänner sej och fiser till och blir sedan jätteledsen och vill inte äta mer :-/ Men man tycker ju att BVC borde veta när jag ringde dit!?....
    Jag har ingen erfarenhet av BVC eftersom jag bor utomlands och här hade jag turen att hitta en barnläkare som som var specialicerad inom just magsjukdommar hos späbarn. Det låter precis som min son och efter första flaskan av NAN HA så såg man hur han riktigt slappnade av och kunde njuta av maten för att sen somna gott. Bajseriet kommer lukta mer och hon kommer säkert reagera lite med reflux (liten kräkning precis efter hon har druckit) men hon kommer må så mycket bättre.
  • Airhostess
    Tjolanta skrev 2013-01-31 16:08:23 följande:

Förresten.. Vad är det för skillnad på den och lemolac? Den är väl mild men med komjölk?
    Vet ej.
  • Airhostess
    Madeleiiiine skrev 2013-02-01 11:39:21 följande:
    Ja, vi kommer nog på något bra tillslut! Tråkigt att behöva mixtra och så när man ser att sin lilla får ont, man vill bara ha rätt svar direkt!! Menmen..

Ja olja har jag hört att man kan ha, men får man det till så små som 3 veckor??

Det är normalt att dem spyr mer av ersättningen som är för mjölkproteinallergiker men det mår dem inte dåligt utav. Nan Pro är väl vanlig ersättning? Testa NAN HA istället!
  • Airhostess
    Tjolanta skrev 2013-02-02 17:32:30 följande:
    Har börjat nu med lemolac få se om hon blir gladare & vill äta. Efter första flaskan bajjade hon på direkten! Det har aldrig hänt
    Låter bra
Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...