Tråden för oss som INTE ammar...
Hej! Hakar gärna på här. Har en flicka på 3 veckor. Amningen funkade inte så bra i början och hon gick ner i vikt så vi fick börja ge henne tillägg. Jag kämpade under tiden med att både amma henne innan vi gav tillägg och att pumpa för att få igång mjölken men det kom aldrig mer än 10-30 ml så jag har valt att ge upp amningen och ge henne ersättning istället. Nu hade hon ökat 190 gram på 5 dagar. Hade samma problem med min son för 10 år sedan. Jag kanske inte kan producera så mycket mjölk? El kanske ger upp för fort? Det funkar bra iallafall med ersättning och nu vet jag ju att hon får i sig mat som hon ska. Nackdelen är ju dock denna nedrans magknip. Vi ger Minifom före matning och Semper magdroppar 1gång/dag. Det lindrar men magknipen finns ju fortfarande där. Jag kör med Dr Brown´s antikolikflaska och tycker att den fungerar ok. Jag tyckte hon fick i sig maten så fort med MAM:s antikolikflaska. Hon sväljer ju fel/sätter i halsen ibland även med Dr Brown´s men jag gör pauser i matandet då jag hör att dte rinner för fort el om hon halvsomnar till.
Sätter era barn i halsen/sväljer fel när de äter? Någon fler som har en 3 veckors, hur stor mängd och hur ofta äter era?