• Humla85

Tråden för oss som INTE ammar...

Jag läste på förpackningen häromdagen i affären och på NAN Ha stod det  att det inte ska ges vid konstaterad mjölkproteinallergi. Det ska däremot ges om det finns förhöjd risk att utveckla mjölkproteinallergi (ex om någon i familjen är allergisk).

• Humla85

Vi har också trixat med det mesta p.g.a. förstoppning, men har använt lemolac för det mesta. Använder nu dock Nan Pro sedan 3 v tillbaka. Vi har inte märkt någon större skillnad när vi bytt ersättning, det som gjort skillnad är när vi började kunna ge katrinplommon- och päronpuré.

• Humla85
    Emiii skrev 2013-03-11 20:31:28 följande:
    Någon mer här inne som ger medicin dagligen till sitt barn?
    Vi har börjat ge forlax junior dagligen, mot förstoppning. Det är ett pulver som blandas med ½ dl vatten, smaksatt med typ apelsinsmak. Får inte i honom det alls så jag har börjat blanda det mer ersättningen vilket verkar funka. Men jag vågar bara blanda i en halv påse än så länge, är rädd att smaken blir för dominant. Förstår inte varför man smaksätter det så att det är svårt att gömma i något annat!
  • Humla85

Det har varierat hur mycket ersättning min son har velat ha men runt ett stort paket i veckan har det gått åt (ca 90-100

• Humla85

Sen är det ju detta med flaskor som kan kosta en del, om man måste prova sig fram till någon som funkar ;) Sen är det bra att ha några flaskor så man slipper diska jämt. Vi har haft 4 flaskor.

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...