• Aapple

Tråden för oss som INTE ammar...

Hejsan! Jag vill inte amma alls ammande mitt första barn för jag trodde det var rätt men kände mig stressade av den hetsen sen ville barnet amma jämt o kände att jag inte orkade. Fick inte nog med sömn etc o brösten läckte. Väntar nu andra barnet men hur göt man nu? Brösten börjat ju redan växa känns onödigt att ens fylla upp dem om det inte skall användas. Min bm sa att tabletter får man på sjukhus men att de är för farliga att ta innan. Hur gör ni??

• Aapple

Mina bröst hat dubblat känns som man bara töjer ut dem o sen ska de bli åter små igen! Helt onödigt! Utomlands får man tabletter stoppa att det ska bli så,

• Aapple

Ska som sagt inte amma denna gång. Hur gör man inför bb? Tar man med sig flaskor o ersättning i väskan? O provar med olika ersättningar eller?

• Aapple
    sigrid73 skrev 2013-07-14 02:41:20 följande:
    Aapple: jag hade inte med mej nånting utan barnmorskorna på BB gjorde iordning ersättning och kom med. Jag tryckte bara på larmknappen. Min tjej fick babysemp från start och de har hon ätit hela tiden och de har funkat jätte bra. Är säkert olika på olika BB. Jag födde i karlskoga. Barnmorskan som jag hade under graviditeten sa att jag inte behövde ha med mej ersättning och flaskor för dom hade de på BB. hade ändå packat ner de men de blev lite akut när jag åkte in så jag glömde BB väska o bilbarnstol o lite så. Men de gjorde ju inget eftersom dom hade allt på BB. :)
    Ok tack för svaret, jo minns mitt förra barn fick lite ersättning på bb o då hade dem flaskor, men tänkte bara så man är förberedd,

• Aapple

Undrar lite: fick 2 tabletter mot am ingen skall man ha någon speciell bh? O varför i så fall. Ej kommit någon mjölk alls så länge födde i fredags. Sen hur ofta äter era små. På bb sa dem att dem 3:e dan ska äta 30 mm men mitt barn vill ha mer. Några fler tips brukar även få hicka bebis? Tips. Sant hur är era eftrveärkar?

• Aapple

Varför ska man ha en tight bh? Måste nog inskaffa en. Men inga tecken på mjölk ännu

Två döttrar och en son skrev 2013-07-30 15:07:13 följande:
    Jag fick två tabl Dostinex ca fyra tim efter födseln.

Fick råd om tajt sportbehå innan så har det med fetvadd (fick på bb) och Flectalon-inlägg (värmande) inuti och runtom för att ha ett mjukt och varmt mottryck.

Har kännt ett tryck igår ca 12-18 tim efter födsel som att mjölk höll på att komma men fick då fetvadd och lade in Flectaloninläggen och sen har jag inte kännt mer.

Om två tim har det gått 1,5 dygn.

Svarar på resten sen.

• Aapple

Behöver hjälp? Varje dag spyr min lilla genom näsan o munnen jätte mycket kommer bara ut? Någon med tips? Hur mkt ska man stimulera barnet nu? Tar det skada av att ligga ned? Vill inte att den får platt huvud? Baby sitter?

• Aapple

Testat ge minsta i dag. Ine spytt alls. På natten kan man känna att bebis är på väg men stoppar genom lägga på sidan. Natten får bebis mat liggande ej i famnen.

• Aapple

Någon som provat nestle comfortis? Har haft semper men barnet verkar ha ont i magen av den? Skriker i bland länge när den försöker bajsa?nestle förpackning är värdelösa!! Varför har dem inte så man kan stänga igen påsen lite som semper!??

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...