• annox

Tråden för oss som INTE ammar...

Tjej78: jag har en drygt6månader gammal pojk. Han får gröt till middag ca kl16,30-17,00 och välling till natten. Lite puré/frukt efter ersättningen vid lunch! Resten ersättning!

• annox

Tjej78: oj! jag skrev fel, han får puré innan ersättningen:) vi började med välling förra veckan, då lilleman som sovit så bra jämt inte klarat sig på vanlig ersättning hela natten. Vi tog halva ersättning /halva välling i ett par dagar och sedan ökade vi till helt och hållet välling! Han sover mycket bättre! Testade med Nan Good Night också men märkte ingen skillnad faktiskt. Vällingen fungerar bra! Han äter välling ca kl 19 och somnar 19-19,30. Han har morgon kl 6-6,45. Får ibland äta en gång på natten men innan vi tog vällingen var det typ två gånger...

• annox

Tjej78: de ska ju stå sig bättre på välling än på ersättning men jag vet faktiskt Inte, du kanske kan testa en kväll att inte ge det målet och se hur hon reagerar! Hon kanske klarar sig,..

• annox

Precis återkom gärna med rapport! Jag har varit inne och tänkt göra det också, alltså ge lite mat innan man själv lägger sig., men har inte kommit till skott än!

• annox

Tjej78: Ja får nog göra det, men vi kör ju med välling nu, så tänker att han inte är mätt då, men ska testa imorgon då :) men vår kille somnar alltid om direkt när han ätit på natten så det är inget problem, bara att han vaknar nu fler gånger...och han sov ju hela nätterna de fyra första månaderna men nu är det mycket sämre. Klart det händer mycket också i utvecklingen.. Men ändå ;) ska testa det imorgon ;)

• annox

Tjej78: jag ger Nan 2 till min kille, på rekommendation av BVC, och han äter något mindre mat än vad din verkar göra, jag tror också att du ska byta, eller testa iallafall :)

• annox

Vi hade inga problem alls att byta mellan 1 och 2, men om han är nöjd och allt fungerar med 1an så känn ingen stress att byta!

• annox

Dock förstod inte jag att 3an var så mycket större än 2an så när han var 5mån så testade jag med 3an, det stod ju att den var från 4månader. Men han hann ju inte alls med då! 3an är perfekt till välling men vi kör 2an till ersättning.

• annox

Ett tips är att köpa en vattenkokare från tex Siba(billigast där vad jag har sett...299kr) där du kan ställa in grader som den ska värma vattnet till. 40grader då t.ex och det hela går på ca 25sek! Tidigare höll jag på med kallt och varmt vatten och blandade men det här är så smidigt! :)

• annox

Det som står på förpackningen är inte vad man SKA ge, utan lite riktlinjer. Väldigt individuellt. Titta dig inte blind på det. Om barnet är nöjd så är det bara att köra på, dumt att dra ner då.

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...