Tråden för oss som INTE ammar...
Hoppar in lite här jag också. Har en nioveckorstjej som inte verkar må riktigt som hon ska i magen. Hon får enbart ersättning sedan hon var två dagar gammal och i början gick det hur bra som helst. De senaste dagarna, kanske så mycket som senaste veckan har hon dock varit som förbytt och bara skrikit, praktiskt taget all vaken tid. När hon sover (vilket tack och lov är mycket och bra) verkar hon lugn och bekväm. Vi kör på Sempers lemolac-ersättning nu, men har kört både vanlig semper och nan (ej ha) tidigare utan att märka någon skillnad på magen. Hon får även minifom och semperdroppar. Skulle ni rekommendera att testa nan ha och se vad som händer, eller är det bara att härda ut?
Hon äter 150ml varje måltid, oftast med 4-5 timmars intervall, ibland sover hon en hel natt utan mat också. Idag testade jag att göra mera mat utifall det var en så enkel grej som ställde till det för henne, men hon ville absolut inte ha mer än 150 i alla fall. Hon har svårt att bajsa med. Konsistensen är som den ska, men hon får liksom inte ut det på egen hand utan det brukar krävas massage för att få ordning på det.
Lång och lite rörigt kanske, men jag uppskattar verkligen alla råd jag kan få. Vi använder för övrigt mams antikolik-flaskor till henne.
.
. Sköterskan trodde för övrigt inte att det är en "riktig" allergi utan bara en känslig mage. Nu ska vi köra på med mjölkfritt tre månader till, sedan göra en provokation och se vad som händer.