Inlägg från: TessTess93 |Visa alla inlägg
  • TessTess93

Tråden för oss som INTE ammar...

Hur mycket kostar det med ersättning å sånt? Ungefär? Jag fick barn igår och är lite nyfiken.. Jag tycker att det är sjukt obehagligt att amma

• TessTess93

Jag fick en spruta efter förlossningen för att livmodern ska dra ihop sig..

• TessTess93

Min dotter som är en vecka äter 110ml var 4e timma..

• TessTess93

Hur gör ni på natten?
    Ställer ni er och gör ersättningen på natten eller har ni förberett innan?

• TessTess93

Jag använder små burkar från tupperware som jag tycker är jätte bra! :)

• TessTess93

Jag åt inga tabletter för brösten.. Och dom var spända i ca 1,5 vecka och jag hade inte ont eller nått och jag använde vanlig bh.. Eller aa jag åt ju värktabletter för att kunna gå.. så det tog ju kanske bort smärta.. Och nu efter 3 veckor så är dom hängiga å lite mjölk och ibland läcker det men dom blir inte spända..

Och jag fick jätte bra informations papper när jag var på BB

• TessTess93

Ja hon blev 3 veckor igår :) Jag fick ett papper om hur man ska ta hand om brösten om man inte vill amma.. Och hur man ska göra för att få bra kontakt med sitt barn när man flaskmatar..

• TessTess93

Får bebisar som äter ersättning hormonplitor?

• TessTess93

Jag har två stora flaskor från Esska och en liten flaska från NUK :) och jag har testat med tröstnapp från att min dotter var 1 dag men hon har inte velat ta den innan men nu när hon är 3 veckor tar hon den :)
    Jag testade flera olika modeller på nappar och det är bara en som duger och den är samma modell som vår lilla nappflaska..

• TessTess93

Hur mycket ersättning fick era barn när dom var ungefär en månad? Och vilken sort gav ni?

Jag var på BVC och fick utskällning för att min dotter äter mycket och ganska ofta..

• TessTess93

Min dotter äter sempers baby semp..
    Och äter 165 var 3-4e timma..
    Hon blir 4 veckor imorgon..

Vår ordinarie sköterska på BVC sa att vi skulle öka mängden tills hon blev helt mätt och lämnade kvar..
    Men nu är hon på semester och vi träffar en annan sköterska.. Och hon säger att vår dotter inte ska äta mer än 150 och att vi ska massera dotterns mage istället.. För hon tror att dottern inte är hungrig utan att de är så att hon bara har massa gaser som gör att dottern bara tror att hon är hungrig..

Men vi har masserat magen innan och det hjälper inte för dottern bara skriker å skriker tills hon får mat å får äta tills hon slutar äta själv..

Och det skär i hjärtat när dottern skriker och det inte går trösta henne..

• TessTess93

Men vad händer om min dotter äter för mycket då? Mer än att hon ökar i vikt?

• TessTess93

Min dotter åt runt 150ml var 3-4e timma när hon var 3 veckor och det tyckte BVC var på tok för mycket.. Men jag fortsatte ge det och nu när hon snart är 6 veckor äter hon 165ml var 4e timma 5 gånger om dagen

• TessTess93

Jag använder esska flaskor och MAMs antikolikflaskor och jag tycker att båda fungerar jätte bra :)

• TessTess93

SB2011,
    1. Jag fick barn för 6 veckor sedan och behövde inte ta någon tablett

2. Jag sa ingenting till min BM

3. Jag frågade personalen på BB

4. Det är inget som jag kan komma på nu som man måste tänka på..

• TessTess93

Min dotter som är två månader bajsar en gång om dagen och bajset är som LindaEfraim beskrev så bra senapsgult med korn i..
    Hon äter baby semp..

• TessTess93

Varför får BVC inte prata om ersättning?

• TessTess93

Men va... kan man bli förvirrad?? De förklarar ju en del!! Sen jag fick barn har jag börjat snubbla på ord och stamma å jag kan inte prata riktigt så jag typ hittar på egna ord och jag kan tex inte säga byta blöja utan de blir blyta bölja.. Och innan jag blev gravid fastnade tex mobil nummer och koder till bankkort å sånt jätte lätt men nu har jag glömt av mitt eget personnummer och både min kod till bankkortet och till inloggningen till internet banken..

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...