• Randig

Tråden för oss som INTE ammar...

Min son på 3 veckor äter NAN och har börjat bli lite lite hård i magen, hörde att man kan ta lite rapsolja i maten, hur mycket handlar det om då?

Och hur gör ni vars bebisar som vill äta var 4-5 timme? Min vill typ äta konstant:s Som mest går det 3 timmar i mellan och då kan han äta över 150 ml! Men oftast vill han äta ca 70-90 ml med 1½ timmes mellanrum. Är det för mycket:s ???

• Randig

Jag behöver hjälp:( Min son på 8 veckor verkar inte bli mätt på ersättningen längre:s

Han äter ca 100-130 ml åt gången, han skulle nog kunna äta mer men då kräks han bara, det får lixom inte plats, detta gör att han vill äta varje till varannan timme på dagtid och natten var 3 timma ca, ibland lite oftare.

Så har det vart de senaste 3 dagarna. innan det klarade han sig bra på 100 ml var 2-3 timme dagtid och var 4e nattetid.

Han är också mer gnällig än vanligt.

Har kört på Nan 1 sen han var 3 veckor gammal.

Varför blir han inte nöjd??

• Randig

Tack för tipsen, han får så ofta han vill ha och ger alltid 130 ml nu så får han lämna eller spy upp det som inte får plats.

Nu har han dock börjat trilskas när han ligger och äter, gnäller och sparkar, spottar ut flaskan och tar den igen (?????????????)
    Varför gör han så här:(?????

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...