• SB2011

Tråden för oss som INTE ammar...

Hej hoppar in här då jag har lite frågor å funderingar som jag hoppas ni kan hjälpa mig med!

Jag väntar mitt andra barn å har inga som helst planer att amma denna gången. Ammade min son i ca 2.5v men han blev blå en dag i samband med att han åt å man kom fram till att de var min medicin som orsaka de (även de ska vara ofarliga enligt fass) så jag slutade amma efter det då ja behöver min medicin! Fick piller för att sluta producera mjölk men tålde inte dom riktigt svimma å kunde inte stå på benen för då sjönk blodtrycket i jätte mycket!

Jag e så klart livrädd att samma sak ska hända igen med nästa så amma finns inte på kartan!

Så till mina frågor!

1. Måste man ta den där tabletten direkt efter förlossningen för att stoppa mjölkproduktionen? Vet att de inte e samma som jag fick sist men är rädd att samma ska hända ändå å att ja inte ska kunna ta hand om min nyfödda å vill inte missa de första timmarna heller så klart!

2. Måste man förklara för sin bm varför man inte vill? Vill inte behöva sitta å förklara mig å få de tjatat hur jävla bra amning e!

3. Hur vet man hur mycket man ska ge den nyfödda å hur ofta? Vågar man fråga bb ssk om de? Dom brukar ju vara väldigt negativa när de kommer till detta ämnet va jag förstått!

4. E de nåt annat man ska tänka på när man när de kommer till flaskmatning om man inte ammar alls?

Hoppas ni kan läsa mitt svammel! Tack

Tack på förhand

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...