Inlägg från: Oscarsmamma84 |Visa alla inlägg
  • Oscarsmamma84

Tråden för oss som INTE ammar...

Jag kämpade som ett djur med amningen men mjölken ville aldrig komma igång. Har lite problem med min son han är 8 v o äter 165 ml o vill äta varannan timme o verkar inte bli mätt höjer jag då dosen så kräker han upp det mesta. Nån som har nåt tips?

• Oscarsmamma84

Tack för era råd jo han rapar och jag använder tommee tippee flaskor till honom som e antikolik o hålet e minsta möjliga så det går segt men han får ändå ut vällingen relativt snabbt.

Idag har han ätit var 3 e timme o knappt spytt nåt:)

• Oscarsmamma84
    Beaniee skrev 2013-08-16 10:56:53 följande:
    Hej hopp!

Någon som har koll på när det är lämpligt att ge BabySemp 2? Skulle vilja ge min tremånaders lite kraftigare mat så hon kan sova hela natten.

På BVC sa dom att jag kunde börja ge 50/50 redan nu men när jag googlade stod det inte att man rekommenderade BabySemp2 förrän  vid 6 månader.

Hur gör ni?  

Jag fick rådet att byta till baby semp extra för min lille blev ej mätt av nan 1. Han e så mätt o nöjd nu så jag rekomenderar det
  • Oscarsmamma84
    Liama skrev 2013-08-17 11:20:26 följande:
    Hej! Min dotter får baby semp och är 2 mån. Varje kväll får hon totalbryt och skriker i flera timmar. Inget vi gör hjälper. Vi tänkte att det kunde var mjölkallergi men ingen skillnad med mjölkfri ersättning. Vi vet ju inte om det är magknip hon har men vi provar allt!! Nu funderar jag på att byta till nan. Ska man då prova PRO eller HA? Vad tycker ni? BVC vet ju ingenting tyvärr...

Min son är oxå 2 mån och han skriker oxå på kvällarna o han åt nan 1 pro innan o äter nu baby semp extra och han skriker fortfarande. I vårt fall tror jag han e övertrött för maten e det inte
  • Oscarsmamma84
    Randig skrev 2013-08-21 14:41:02 följande:
    Jag behöver hjälp:( Min son på 8 veckor verkar inte bli mätt på ersättningen längre:s

Han äter ca 100-130 ml åt gången, han skulle nog kunna äta mer men då kräks han bara, det får lixom inte plats, detta gör att han vill äta varje till varannan timme på dagtid och natten var 3 timma ca, ibland lite oftare.

Så har det vart de senaste 3 dagarna. innan det klarade han sig bra på 100 ml var 2-3 timme dagtid och var 4e nattetid.

Han är också mer gnällig än vanligt.

Har kört på Nan 1 sen han var 3 veckor gammal.

Varför blir han inte nöjd??

Prova semper baby semp 1 extra bvc rekomenderade det till mig när jag hade samma problem som dig
  • Oscarsmamma84
    Sweet life skrev 2013-08-21 20:05:20 följande:
    Lustigt, den får enligt socialstyrelsens riktlinjer inte rekommenderas till barn under 4 månader av BVC. 

Skulle hellre erbjuda flaskan när han är hungrig än att försöka styra hur ofta han får äta.  

Jag litar på bvc o det står från födslen på paket o på sempers hemsida.

Min son har iallafall blivit lugnare o mindre kinkig o mår bra
  • Oscarsmamma84
    Randig skrev 2013-08-22 12:42:00 följande:
    Tack för tipsen, han får så ofta han vill ha och ger alltid 130 ml nu så får han lämna eller spy upp det som inte får plats.

Nu har han dock börjat trilskas när han ligger och äter, gnäller och sparkar, spottar ut flaskan och tar den igen (?????????????)

Varför gör han så här:(?????

Verkar vara en fas de går igenom min son e likadan har tom fått byta flasksort o det har gått bättre då.
  • Oscarsmamma84
    Sweet life skrev 2013-08-22 21:30:36 följande:
    Anledningen som jag fick höra av socialstyrelsens sakkunnig är att den stärkelsen man tillsatt kan vara ett problem för små magar. Det är inte säkert dom klarar av den utan det kan skapa förstoppning osv. 

Det kan vanlig ersättning med, men majs är ju känt för att vara stoppande. Man rekommenderar ju majsvälling till magsjuka barn t ex. 

Hon på bvc sa att det e potatisstärkelse. Jo sonen har blivit lite hårdare i magen så jag blandar nu ut det med lemolac som ska vara skonsamare för magen
  • Oscarsmamma84
    Sweet life skrev 2013-08-22 21:37:17 följande:
    Det är både och, var iaf det för ett år sen.

Då är jag även säker på att det stod på paketet att man rekommenderade den till barn som åt semp 1 men som var närmre sex månader. Ska se om jag har någon kartong kvar, har haft dom att förvara småsaker i..

Jo men rekommendationer ändras. Detta receptet eller vad man ska säga e rätt nytt enligt sempers.
Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...