Inlägg från: Tjolanta |Visa alla inlägg
  • Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

För vår Lilla så hjälpte det att byta ersättning, från Semper till Nan Ha. Testade också lemolac men den var inte heller något vidare :-/ Ger också magdroppar som inte heller har nån verkan, tyvärr... Men NAN HA funkar utmärkt

• Tjolanta

En liten fundering... Från vilken ålder kan man ha färdigblandad ersättning i kylen? Typ göra ordning en flaska till nästa mål? Jag menar tetrorna måste ju funka på samma sätt, eller? Man blandar ersättning i kallt vatten och ställer i kylen i kanske MAX 6 timmar.. ? Tösen är nu 3,5 mån.

• Tjolanta

Tack för snabba svar Då ska jag testa det.

• Tjolanta

Förresten! Varför har INGEN sagt att man kan göra det från början!? Här har man stått och krånglat i hungerns nöd då hon skriker å skriker "JAGVILLHAMATNUPÅENGÅNG"? *slår mej för pannan* knäppskalle... Haha...

• Tjolanta

Den boken skulle vara intressant att läsa Nej men om man kan spara maten längre än sex timmar är det ju bra. Jag fick för mej att det var maxtiden

• Tjolanta
    Frutess skrev 2013-03-04 21:20:23 följande:
    Någon som vet hur långtid de tar för lemolacen att börja ge resultat?? Sen tänkte jag kolla om någon vet nått om mjölkproteinallergi? Sonen har fått som prickar i hela ansiktet. Inte med nå gul Plupp i mitten utan bara massa röda prickar?

Lemolacen var helt verkningslös för vår del :-/ Det märks nästan på en gång när man har bytt. Vi märkte STOR skillnad när vi bör till Nan Ha efter det vi har haft Semper och lemolac. Vår lilla hade också massa prickar när hon var runt 2-4v plus att hennes bröst svullnade av hormoner.
  • Tjolanta
    Tjolanta skrev 2013-03-05 07:16:03 följande:
    Lemolacen var helt verkningslös för vår del :-/ Det märks nästan på en gång när man har bytt. Vi märkte STOR skillnad när vi bör till Nan Ha efter det vi har haft Semper och lemolac. Vår lilla hade också massa prickar när hon var runt 2-4v plus att hennes bröst svullnade av hormoner.

Glömde tillägga att vi böt flaska också. Från esska till mam anti kolik, superbra flaska!
  • Tjolanta

Har hittat Nan Ha här på Willys för 92:- billigast hittills Hur går det för er alla med bebisar och deras magar?

• Tjolanta
    jennysen skrev 2013-03-11 08:20:49 följande:
    Hej allihopa : ) Har en liten på 7 veckor som haft mycket problem med kräkningar, inte bara överskott utan riktiga kaskader. Hade nan PRO från början men började med nan H.A för två veckor sen , kräkningarna slutade i två dagar för att sen fortsätta i samma mängd. Har även fått väldiga gaser av h.a som luktar verkligen ve och fasa : ( någon som har samma problem eller några tips?

Vår bönas bajja doftar inte heller hallon sen vi började med nan ha :-S Vet inte vad det beror på men huvudsakende mår bra så
  • Tjolanta
    CarolineL skrev 2013-03-11 08:07:02 följande:
    Här går det bra med magen tycker jag. Minifom och semperdroppar kör vi och vågar nog inte sluta tycker att Nils är lugnare och inte lika knorrig dagarna. Han får mat var fjärde timme ungefär. Nätterna är dock en annan historia. Vet inte vad det är men då knorras det. Inte hungrig, ont eller våt. Ändå måste vi bära honom från ca 01.30 och fram till morgonen. Om han ändå sov gott i famnen eller bredvid oss förstår jag att det är närhet han behöver just då men han ålar mest runt i famnen, halvsovandes, missnöjd men inte skrikig. Någon som har något tips?

vår lilla sov uppepå vår mage på nätterna.. Vi låg på rygg å hon på magen
Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...