Inlägg från: purple box |Visa alla inlägg
  • purple box

Tråden för oss som INTE ammar...

Men ja, det borde räcka med det ena tycker man men så olika.

• purple box

Fungerade Nan hade jag nog ändå börjat med Nan pro. Min första åt semper, men lilla klarade inte av den så blev först nan, nu får hon hipp.

Första hade Mam anti-kolik. Andra har dr brown eftersom hon fick för mycket luft i sig. Vet inte om du blev klokare. Jag blev inte det. :P Men jag har börjat med att testa det den första hade.

• purple box

Jodå Hipp har en ersättning, den har combiotika som tydligen är snällare för magar och bättre för dem med anlag allergier enligt bvc.
    Nan pro är den "vanliga" nu med probiotika som ska vara bra för barnmagar om de tål de bakterierna.

• purple box
    Frutess skrev 2013-02-06 17:14:07 följande:
    Har nu köpt MAM flaska och semper dr! Ska prova vid nästa mål:) fast dropparna kanske tar ett tag innan de verkar???

Fick en dr Brown flaska av en vän någon som har någon erfarenhet av denna? Den verkar rätt strulig med rör i och grejer!:S
    Lilltjejen kan bara äta med den. Allt annat ger för mycket luft i magen. Lite jobbigt med alla delar, men väl värt det. Mams nappar passar i den modellen jag har. :D
  • purple box

Nu andra målet av enbart Hipp (eftersom Nan inte finns att få tag i tänker jag inte jaga heller) tog hon det och drack lugnt! :D Hon till och med somna. *lycka*

• purple box
    Tjolanta skrev 2013-02-06 20:17:16 följande:

Härligt! hoppas det smittar av sej på min tös...
    Får hoppas! Skrattande Hjälpte att ha en flaska med lite vanillinsocker (½ tsk). Den där efter, utan vaniljsocker, tyckte hon riktigt mycket om.
  • purple box
    annakarin75 skrev 2013-02-06 20:40:00 följande:
    Hade du vaniljsocker i ersättningen?
    Tips jag fick av andra flaskmatare: Om inget annat knep lyckas kan man ta lite vaniljsocker i för att få dem att ta flaskan. Och sedan minska tills man inte har det längre. Jag hade ½ tsk (viket blir 2½ ml) och provade en helt utan efter, den tog hon. Tydligen hatade hon vaniljsocker eftersom hon lugnt tog den efter.

Sedan finns knep jag aldrig skulle testa, t ex oboy, socker eller saft i ersättningen.
  • purple box
    Frutess skrev 2013-02-06 21:56:36 följande:
    Nej står bara 5droppar men inget om 5 dagar.

Men skillnaden mellan vaniljsocker och socker är de så mycket? Men om de funkar för henne är de ju jätte bra:)
    Är ingen expert, men det var i alla fall vad jag fick som tips. Behövdes i varje fall bara en gång. :D
  • purple box
    Baby Doll skrev 2013-02-07 13:48:25 följande:
    Ahh blir tokig! Jag delammar ju min lilla 6 veckors bebis just nu. (Har inte ammat nån av mina 4 andra, för det har inte kommit tillräckligt med mjölk) Jag ammar bara lite ibalnd då jag tror att det inte kommer så mkt. Men nu efter varje gång jag ammar så får hon jätte ont i magen, fast jag skärt ner på mjölkprodukter. Funderar på att sluta helt, det är helt vansinmningt att de få dropparna hon får från mig får hon ont i magen av...

Hur gamla är era bebisar?  
    Inte kul ju. Kan kanske vara något annat hon reagerar på? För mig blev de sura för att det gick så långsamt.
  • purple box
    bellan1981 skrev 2013-02-07 18:21:46 följande:
    Hej på er! En fråga, hur mycket varierar era små i mängd per dygn? Min lille har ätit typ 100-150 ml mindre än "vanligt" de senaste dagarna. Någon som har koll på hur mycket som är "normalt" att de varierar?
    Hur gammal är han? Jag tycker det låter ganska normalt att de får en sådan fas då och då men förstår din oro.
Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...