Inlägg från: Tjolanta |Visa alla inlägg
  • Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

Välkommen FruFantomen! Ja när jag ringde bb här så tyckte de att jag skulle offra nattsömnen för att pumpa ur var 3e timma å ge henne på flaska... Hur mycket får man sova då? Tar ca 40min å pumpa, sen ska det matas, rapas, byta blöja sövas... Sen var det dags att pumpa IGEN!!! Blev lite smått tokig! Ringde sedan BVC och sa att det funkade inte. Hon sa då att en pigg och utvilad mamma är en glad mamma! Slängde pumpen åt skogen för att ge ersättning. Men det visade sej inte heller vara en dans på rosor... Men sedan när man väl funnit rätt flaska & sorts ersättning så flyter det bara på(pepparpeppar) & mycket med hjälp av denna tråd! Alla har kommit med så SUPERBRA tips! .. Lycka Till!

• Tjolanta
    FruFantomen skrev 2013-04-24 13:26:08 följande:
    Nej jag har verkligen inte förväntat mig att det ska gå som på räls med ersättning heller. Hon har alltid varit gasig vår flicka och lite värre har det nog blivit av ersättning, men inte tokskrik. Fram till idag så har hon i alla fall bajsat varje dag så nu får vi se vad som händer. Idag sover hon ovanligt mycket i alla fall, det är ett som är säkert.

Det trodde ju jag, att det skulle vara SÅ enkelt med ersättning för det hade man ju sett andra Jag visste ingenting alls om ersättning å så förut..
  • Tjolanta

Vi testade också 3an till vår tös som fyller 6mån idag (mams flaskor) och det rann på tok för snabbt! Det gick inte alls.. Tvåan funkar bra för henne och ersättningen

• Tjolanta

Nu när det blir varmare ute försöker jag ge lillan lite "svalare" ersättning.. Hur gör ni? Tycker inte själv att det är så gott med varm mat när det är varmt ute..

• Tjolanta

Ja jag har också värmt den mindre och mindre.. Vi gav henne också vatten men då blev hon SUPERARG! trodde det var mat i flaskan fast hon nyligen ätit Får prova igen få se..

• Tjolanta

Varför blir vår tös SÅ hård i magen så fort vi ger henne nan pro? Totalt hopplöst att vänja henne med "vanlig" ersättning. Ändå så tycker hon om den :-/ Semper äter hon inte alls! Dubbelsuck....

• Tjolanta
    Madeleiiiine skrev 2013-05-21 21:18:26 följande:
    Tjolanta: våran tjej var också jättehård när hon åt nan pro, talade med BVC att testa mjölkfri, nutramigen lgg lipil. Nu är hon somvanligt i magen tack och lov!

Jo hon äter nan ha annars men BVC tyckte vi skulle vänja henne med vanlig ersättning. Nan ha funkar jättebra för henne... Ger upp pro :-/ Ska på 6 mån kollen i morgon och får fråga mer då.. Tack för ditt svar
  • Tjolanta

Hej! Ja det gick bra idag. Hon hade ökat bra i vikt och längd ska ge henne messmör & plommon mm. å se om det lossnar. Hipp tänkte jag testa nät magen återställt sej. Kom på det i morse att de hade ersättning också

• Tjolanta

Nu har vi inte gett nan pro på hela dagen och gett henne messmör & plommonpure å extra vatten.. Man kan säga att det släppte rejält nu till kvällen SKÖNT! Tänker inte gå tillbaka till pro :-/

• Tjolanta
    Tjolanta skrev 2013-05-22 20:10:18 följande:
    Nu har vi inte gett nan pro på hela dagen och gett henne messmör & plommonpure å extra vatten.. Man kan säga att det släppte rejält nu till kvällen SKÖNT! Tänker inte gå tillbaka till pro :-/

Alltså, hon har ju såklart ätit nan ha till mat! Läste efter och det verkar som om hon levt på messmör, plommonpure och vatten! Haha
  • Tjolanta
    Saralito skrev 2013-05-21 21:38:24 följande:
    Imorgon har vi ÄNTLIGEN tid på barnmottagningen och ska väl förhoppningsvis få ut Althera på recept. När vi bytte till den fick vi ett helt nytt barn som belöning, men det har tagit en evinnerlig tid att få en tid för receptet.

Hoppas det har gått bra för er med mat och recept!
  • Tjolanta

Vi blandade ersättning vid varje mål även på natten tills hon var kanske 5mån. Då gjorde vi färdig som vi bara värmde upp. Annars termos på natten med varmt vatten är toppen tips

• Tjolanta

Nu var det ett tag sedan som jag kikade in i tråden. Kul att den lever vidare Tråkigt med era små bebisar och deras krångliga magar. Vi kör också nan ha till vår snart 8 månaders, men snart ska "riktiga" maten ta över, bara hon börjar tycka om den :-/ Hoppas att alla får en skön sommar med mycket bad & sol!

• Tjolanta

Vad roligt att det fortfarande är liv i tråden Hoppas alla har haft en underbar sommar. Här kämpar vi på med mat till vår lilla. Det är fortfarande nan ha som duger åt henne och lite gröt.. Frukt och bär går också ner men INTE "riktig" mat :-/ Men det ger sej nog snart. Finns inte nan ha 2 eller är det bara nan ha 1? Nån som vet?

• Tjolanta
    Airhostess skrev 2013-08-17 21:33:55 följande:
    Det finns Nan Ha 2 i övriga Europa så jag skulle bli förvånad om det inte finns i Svea. Maila Nestle Sverige och fråga.

Tack! Har i alla fall inte sett nån på hyllorna men ska i alla fall kolla deras hemsida å maila, det tänkte jag inte på
  • Tjolanta

Vad kul att tråden lever vidare Måste kika in och uppdatera lite. Min tös äter fortfarande nan ha och älskar den, synd att den kostar lite mer bara och inte finns i storpack. Försöker få i henne mer riktig mat och det går framåt i alla fall Finns det välling som är som nan ha? Eller finns den bara i ersättning? Annars tror jag att vanlig välling skulle gå bra nu då hon börjar bli stor tjej. BVC sa att det egentligen inte spelar någon roll om hon äter ersättning eller välling, men jag tänkte att vällingen finns i storpack..

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...