• Tjej78

Tråden för oss som INTE ammar...

Emiii skrev 2013-01-30 13:11:33 följande:
    Så blev det för oss också efter ett tag. Fick tips av BVC att dra ner på det till 1 gång om dagen, sålänge magen fortsätter hålla sig. Körde så ett tag, kanske drygt en vecka men nu har vi plockat bort oljan helt :) Skulle han bli hård i magen igen är det ju bara börja igen! Testa att dra ner på det till 1 gg om dagen, vänta några dagar och se hur det blir, kör på det drygt en vecka och testa sen att ta bort det helt. Så gjorde vi iaf!

Låter som om jag kan testa detta till att börja med eftersom jag redan ger olja. Kommer inte ge det på morgonen i alla fall, det är oftast då hon kräks jättemycket, precis som om magen inte tål det förrän hon varit vaken ett tag.
  • Tjej78

En till fråga idag :) Hur går det när era respektive skall mata och natta era barn? Jag har ju som sagt helammat innan och nu när vi börjat med ersättning trodde jag att det skulle bli lite avlastning för min del då min sambo kunde mata henne men ack..... Hon ligger bara och skricker och gråter i hans famn.

• Tjej78
    Tjej78 skrev 2013-01-30 19:22:26 följande:
    En till fråga idag :) Hur går det när era respektive skall mata och natta era barn? Jag har ju som sagt helammat innan och nu när vi börjat med ersättning trodde jag att det skulle bli lite avlastning för min del då min sambo kunde mata henne men ack..... Hon ligger bara och skricker och gråter i hans famn.

Jag förstår inte detta!! I eftermiddags när loppan låg och sov i vagnen kom sambon hem, innan hon vakna åkte jag iväg så hon inte skulle se eller höra mig när hon vakna. Då när hon vakna och såg pappa blev hon jätteglad och det gick utmärkt för honom att mata henne. Nu, ikväll funkar det inte alls, VARFöR!!?? Han har kämpat på nedanvåningen nu i tre kvart, hon bara skriker och vill inte äta. Jag ligger på ovanvåningen och hon har varken sett eller hört mig. Hon kan ju omöjligt känna av att jag är i huset, eller?? Hur ska detta gå imorgon.......
  • Tjej78
    Tjolanta skrev 2013-01-31 21:16:50 följande:
    Hon kanske inte är hungrig helt enkelt?

Det är 5 timmar sen hon åt och då åt hon bara 150 ml vilket brukar innebära 3 1/2 timme sen vill hon ha mat igen. Hon gjorde likadant igår och så fort jag tog över åt hon. Har du nått tips?
  • Tjej78

Nu har vi testat allt och det är bara som så att lilla loppan vägrar att bli matad av sin pappa kl 20. Alla andra tider på dygnet går bra oavsett om jag är hemma eller borta men sista målet funkar bara om det är jag som ger det. Någon som vet varför det kan vara så här!

• Tjej78

Glömde en sak.... Har fått knutar i bröstet och börjat läcka från det, vad göra?

• Tjej78

Jag kör med pulver hemma och tetra när vi ska iväg om vi inte ska någonstans där maninte kan värma, i så fall blir det termos och pulver. Hemma hos familj och vänner tar vi med pulver, kan ju värma deras vatten, alla jag känner har kommunalt vatten. Man gör som man vill, bara man själv tycker det är rätt och smidigt.

• Tjej78
    Tjolanta skrev 2013-02-05 22:14:12 följande:
    Nä de var för kolikbarn sa BVC..

Min Emma är inte kolikbarn men har fått miniform.... På FASS står det: Hur verkar Minifom? Gasansamlingar i mag-tarmkanalen anses vara en av huvudorsakerna till spädbarnskolik. Minifom lindrar kolikbesvären genom att bryta ner skum och bubblor som orsakas av nedsvald luft. Minifom verkar direkt på gasansamlingarna i mag-tarmkanalen och tas inte upp av kroppen. Full effekt av Minifom fås först efter ett par dygns behandling.
Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...