Inlägg från: Lindsey Egot the only one |Visa alla inlägg
  • Lindsey Egot the only one

Tråden för oss som INTE ammar...

soetisenanna

Att del amma kan göra barnet förvirrat då det är två olika sugtekniken och bröstet måste man suga hårdare på för att det ska komma och i flaskan kommer maten omedelbart. De säger att MAM:S sugnapp på antikolikflaskorna är den som mest efterliknar ett bröst och man ska ha den nappen som medföljer fram tills barnet är ca 6-8 månader då får barnet precis som med bröstet kämpa för att få maten.

Purpel box

Så du menar att dr Browns napp liknar ett bröst!

Madeleiiiine

Jag hade hellre gjort två flaskor a 50 ml och bara värmt den ena till en början. Vill bebisen ha mer värms den andra.
    Vi hade kokat vatten i en tillbringare på köksbänken som vi använde och värmde vattnet i mikron till ät temperatur. Sedan blandade vi i pulvret. På natten blandade vi tre flaskor och ställde i kylen och micrade till ät temperatur. Man kan ha blandad kall välling i kylen i upp mot 8 timmar.

Airhostes

Men barnet kan få svårt att bryta ner laktos och blir på så sätt laktosintolerant. Vi i norr måste få laktos för att vi ska klara laktos från födseln. Vi får ju det via mamman om man ammas och mamman dricker komjölk.

Airhostes

Ja men plockar man bort all mjölk från kosten vänjer sig inte mag och tarm kanalen av laktos. Det var väl det ni diskuterade om barnet egentligen inte är mjölkprotein allergisk så är det dumt att plocka bort ersättning med mjölk i, det för det kan bli laktosintolerans när man inför vanlig mjölk när barnet är äldre.

Jo att testa en månad för att se om det blir en förändring är inte fel men blir det ingen förändring så bör man byta tillbaka till den med mjölk i för att inte utveckla laktosintolerans.

Tjolanta

Om den är mjölkbaserad så kan man ju inte använda den om man tror barnet har mjölkallergi. Vad diskuterar ni?

Jag trodde också att nan ha va mjölkfri eftersom ni diskuterade mjölkprotein allergi och nan ha.

Tjolanta
    Jo det visste jag därför blev jag lite konfunderad när någon började diskutera nan ha och mjölkproteinallergi.

Vi hade storlek 1 tills sonen var 6 månader och började med ersättning nr2
    Trean rinner det ur och den har vi inte ens använt till vanlig mild välling.

Tvåan kan man beställa på Apoteket.

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...