Inlägg från: purple box |Visa alla inlägg
  • purple box

Tråden för oss som INTE ammar...

Pixxi skrev 2013-02-15 13:18:02 följande:

Behöver råd...
    Sonen (nu 17 dagar gammal) äter en flaska ersättning, tills han själv inte vill ha mer. Sen halvsomnar han i 5 minuter för att sedan dra en kastspya över hela soffan och sig själv. Det måste ha vart 95% av det han åt som kom upp. Inatt gjorde han samma sak i sängen.
    Hur hanterar man det? Gör jag något fel? Eller är det han som inte tål något?

Han behöver nog rapa lite, men det är inte meningen att man ska kaskadspy (som en stråle och mycket, vilket det låter som att han gör) kanske du ska fundera på att byta ersättning.

Testa först att rapa ofta, kanske byta flaska om du inte har en anti-kolik, och fungerar inte det kan det kanske hjälpa att byta ersättningen.
  • purple box

Som ovanstående sa Mysan, det är det bara du som kan bestämma! Jag försökte på tok för länge med stora tjejen just pga mitt dåliga samvete för att jag inte kunde amma "som alla andra kan". Jag och min bm (som är amningshjälperska) kom fram till att det troligen är så att jag inte kan producera så mycket mjölk.

Vad gäller magknipet, vilken ersättning kör du? Kan det inte bli för mycket med både miniform och sempers droppar? Nappstorleken kanske behöver bytas? Inte lätt det där. Min klarar inte heller av Mams... Blir dr Brown och fick byta ersättning eftersom de slutade med hennes.

• purple box
    soetisenanna skrev 2013-02-15 22:36:46 följande:
    Tänkte höra med er som använder ersättning :) Jag har en dotter på 4 veckor och hon vill äta ganska ofta ibland så tänkte delamma och ge nåt mål ersättning om dagen och se om hon blir mer nöjd.. Men hon verkar inte tycka om ersättningen ?! Hon tar flaskan men så fort hon får in maten i munnen så gör hon en grimas och spottar ut ersättningen.. använder semper 1 ersättning.. nån som vart med om detta?
    Hon kanske tycker bröstmjölken är godare? Inte tycker om flaskan.. eller ersättningen. :P Kan vara allt och inget.
  • purple box

Hmm, jag tror mer på andra nappar, vet många som vägrat bröstet efter mams nappar.

Tomeetipee, dr brown nr 1 , comotomo osv liknar bröstet mer.

• purple box

Jämfört med Mamnappen? Japp. I alla fall toppen på den liknar en bröstvårta, mams ser ju ut som en överkörd bröstårta. (jag syftar på wide-neck nappen, den andra ser ut som en vanlig esska napp)

• purple box

Vad pratar ni om? Laktos är mjölksocker och finns i alla -mjölkprodukter. Som modersmjölk, ko-, buffel-, åsne-, get- och fårmjölk.

• purple box

Den vita är så söt, med guld på! Har rosa också. Men vad hjälper det när hon inte klarar av mams flaskor?

• purple box

Antingen är det för jobbigt att suga, eller kommer för fort. Kan också vara smaken. Min klarade inte alls av Nan pro. Hon blev ledsen så fort hon kände smaken...

• purple box

Stackarn! :( Kolik kanske? Eller så är det pro. Jag hade nog testat ha i så fall.

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...