Inlägg från: MinFinaMinna |Visa alla inlägg
  • MinFinaMinna

Tråden för oss som INTE ammar...

Välkommen FruFantomen! :) jag säger också "en lycklig mamma - en lycklig bebis". Funkar inte amningen så är det bättre att lägga ner det, för man mår så dåligt själv och det är inte värt det.
    Kan rekomendera NAN PRO 1 ersättning och MAMs antikolik flaskor. Finns även en bra vällingdoserare som är bra att ha med sig när man ska iväg. Jag köpte vår på ICA.
    Jag vet inte om du har kommit på något bra knep än om flaskmatning när man är iväg. Men jag har alltid en termos med kokt vatten och en flaska med kallt vatten så man kan blanda så det blir lagom ättemperatur.

:) det är mina tips iaf!

• MinFinaMinna

Min lilla tjej kräker också mer nu när hon bara får ersättning. Blir några ombyten av kläder varje dag ;)

Ja, min flicka kan faktiskt också dricka rumstempererad tetrapak. Det är bra om man inte har vatten med sig. :)

• MinFinaMinna

Precis, Är han nöjd med ettan så stressa inte. Min dotter är snart 5 mån och hon får både dinapp nr 1 och 2. Är hon riktigt hungrig blir hon förbannad om jag har tagit nr 1. ;)

Men känn ingen stress. Låt honom vänja sig :)

• MinFinaMinna

Jag testade också 3an. Oj vad det rann snabbt. Min flicka hann inte alls med så jag kör 1an och 2an.

• MinFinaMinna

Min lilla tjej kan dricka kall ersättning utan några problem. Om jag använder tetrapak så värmer jag den inte ens. Det borde ju vara godare för dom små nu att dricka kall ersättning nu när det är varmare ute :)

Min tjej är 5 mån. Men de på BVC tyckte jag skulle vänta med smakportioner pga att jag själv har celiaki och det var bättre att vänta ge henne tills hon var 6 mån. Då var det mindre risk att hon skulle få det?

• MinFinaMinna

Tjolanta: har du testat med någon droppe rapsolja i ersättningen om du testar NAN PRO? Så blir hon kanske inte hård i magen.

• MinFinaMinna

Min tjej blir snart 6 månader, så jag tänkte snart börja byta ut NAN 1 PRO till tvåan. Hur är smidigast att gå tillväga? Så hon inte får ont i magen?

• MinFinaMinna

I varje flaska? Om jag gör 180 ml så är det 6 mått. Tar jag då 5 mått av 1an och ett mått av 2an? Vid varje matning?

• MinFinaMinna

Tack frutess! :)

Pixxi: vi ger alltid tetrapaken kall till vår tjej. Hon dricker kall ersättning hemma ibland också!

Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...