Inlägg från: Tjolanta |Visa alla inlägg
  • Tjolanta

Tråden för oss som INTE ammar...

Tjej78 skrev 2013-01-30 11:05:43 följande:
    Känner igen det, så var min dotter också. Att hon dreglar och har händerna i munnen, annan färg på avföringen, börja också vid 2 1/2 månad. Vet inte vad det betyder men min tjej som nu blivit 4 månader dreglar fortfarande och har händerna och allt annat hon kan få tag på i munnen. Nu i efterhand gissar jag lite på att det betydde att hon var hungrig, det var då min mjölk börja sina men å andra sidan håller hon ju fortfarande på och nu är hon mätt och belåten med flaskan.

Hungrig var hon inte heller :-/ erbjöd mat men ville absolut inte ha! Men idag verkar hon piggare... Konstigt! Ja precis ALLT ska till munnen
  • Tjolanta

Har testat att väcka vår kråka för att ge mat.. Men lärde mej rätt snabbt att man INTE ska väcka den björn som sover! Rackarns vad ARG hon blev och väääägrade äta :-P Bäst att hon får vakna själv när det är dags för mat

• Tjolanta
    Airhostess skrev 2013-01-30 12:06:23 följande:
    Hon kanske har en mildare variant av mjölkproteinallergi? Testa Nan Ha Hypo Allergic och se om det gör nån skillnad.

Om det nu skulle vara överkänslighet, borde hon väl "krångla" varje dag? Vad har man för symptom då?.. Men testa kan man ju alltid göra
  • Tjolanta
    Airhostess skrev 2013-01-30 18:50:06 följande:
    Gaser, ser spänd ut när han/hon gråter, ryckiga benrörelser, sover dåligt, verkar vara allmänt obekväm. Prova Nan HA min son blev som förbytt efter 1:a matningen. Du kan inte göra henne illa genom att prova, ersättningen är bara mildare mer processerad komjölk som känsliga magar tål bättre.

SÅ mycket gaser har hon inte.. Men när hon äter så släpper hon flaskan, spänner sej och fiser till och blir sedan jätteledsen och vill inte äta mer :-/ Men man tycker ju att BVC borde veta när jag ringde dit!?....
  • Tjolanta

Min man tar också nattmålet vid 1-2 tiden när han ändå är vaken. Helgerna kan han ta henne lite längre.. Hon äter inte lika bra hos honom om hon märker att jag är i närheten, då hon föredrar att äta hos mej Men på natten går det bra när jag är i ett annat rum.

• Tjolanta
    Airhostess skrev 2013-01-30 18:50:06 följande:
    Gaser, ser spänd ut när han/hon gråter, ryckiga benrörelser, sover dåligt, verkar vara allmänt obekväm. Prova Nan HA min son blev som förbytt efter 1:a matningen. Du kan inte göra henne illa genom att prova, ersättningen är bara mildare mer processerad komjölk som känsliga magar tål bättre.

Förresten.. Vad är det för skillnad på den och lemolac? Den är väl mild men med komjölk?
  • Tjolanta
    Love12 skrev 2013-01-31 14:16:01 följande:
    Hej, det är så att jag har precis slutat att amma min lilla son. Då han inte fick tillräckligt. Su nu använder jag mig av baby semp. Men hörde att det ska finns några mag droppar på Apoteket som ska hjälpa dom som liven om dom har ont i magen. Undrar om det är någon som vet vad dom heter eller som använder dom?? Hjälper dom??

Sempers magdroppar har vi men de är mer "goda bakterier" och kanske inte för onda magar.. Ganska dyr liten flaska och hjälplös för vår del :-/
  • Tjolanta
    Love12 skrev 2013-01-31 16:16:13 följande:
    Okej tack så mycket, ska kolla upp det på Apoteket. Kan alltid testa :)

Ja testa kan man alltid göra Tror det var ca 170 kr för en pytteliten flaska. Sen tar det någon dag innan de verkar (om de ens gör det ) Från vår flaska så kommer dropparna JÄTTEFORT, inte alls så sakta som D-dropparna.. Lycka till!
  • Tjolanta
    Tjej78 skrev 2013-01-31 21:02:01 följande:
    Jag förstår inte detta!! I eftermiddags när loppan låg och sov i vagnen kom sambon hem, innan hon vakna åkte jag iväg så hon inte skulle se eller höra mig när hon vakna. Då när hon vakna och såg pappa blev hon jätteglad och det gick utmärkt för honom att mata henne. Nu, ikväll funkar det inte alls, VARFöR!!?? Han har kämpat på nedanvåningen nu i tre kvart, hon bara skriker och vill inte äta. Jag ligger på ovanvåningen och hon har varken sett eller hört mig. Hon kan ju omöjligt känna av att jag är i huset, eller?? Hur ska detta gå imorgon.......

Hon kanske inte är hungrig helt enkelt?
  • Tjolanta
    Airhostess skrev 2013-01-31 18:15:06 följande:
    Vet ej.

Tack.. Skulle egentligen inte citera
Svar på tråden Tråden för oss som INTE ammar...