• Havsnjutaren

Nordic IVF Center.

Hej alla IVFare !!!
    Under ca 1 år har jag och min man varit på Nordic IVF Center i Göteborg.
     Har genomgått vissa behandlingar men utan resultat tyvärrObestämd  
    Ska nu i slutet av jan -13 sätta in ett litet liv som vi hoppas vill stanna kvarSolig
    Undrar nu om det finns någon/några andra som också gör sin IVF behandlig på Nordic IVF Center i Götebog , som vill dela med sig av sina tankar och funderingar ? 
    Man känner sig ganska ensam om det här......fast vi vet att vi inte är det !
    Vi är tacksamma för all information och peppning vi kan få , skulle som sagt vara kul att få kontakt med någon som är i samma situationFlört / Havsnjutaren !!!!

• Svar på tråden Nordic IVF Center.
  • Maramina

Vi har genomgått utredning vid systerkliniken Göteborgs Kvinnoklinik och nu ska vi också börja med IVF. Vi har precis tagit beslut och de skulle ringa upp oss för att planera in det hela men de har ännu inte gjort det Vet du hur lång väntetiden är?

• sommarblomman81

Vi har varit på Nordic ivf sen i somras. Har gjort två försök till stimulering. Första var för låg dos då det utvecklades för få ägg för att plocka ut. Andra gången blev det så många ägg så då fick jag inget tillbaka. I december var det äntligen dax att sätta tillbaka. 4 dagar efter ett plus på testdagen började jag blöda.
    Väntar nu på att få göra ny insättning efter nästa mens.
    Håller med om att man känner sig ensam och efter en massa försök är det inte mycket kvar av hoppet!

• Malin 009

Hej! Väntetiden är kort vilket är bra!
    Har gjort två insättningsar på Nordic IVF. Den första negativ och kanske den andra också. Ruvar nu och är på dag 12 efter insättning men det har börjat komma liite blod vilket inte är ett bra tecken.
    Om det inte lyckas har vi en gång kvar där. Om inte det funkar kommer vi byta klinik! Det känns ibland som att de inte gör sitt allra yttersta. Jag vet inte. Det är klart att man är missnöjd när det inte fungerar men det är ju såklart inte deras fel. Men man vill iallafall ha en diskussion om orsaker och olika alternativ men det tycker jag inte man får där riktigt.

• Maramina

Nu har vi fått en tid hos dom i början av februari för ett första möte! Och jag börjar bli sanslöst nervös för det hela...

• tulsi

Hej,

Vi planerar också att starta en behandling med Nordic IVF men än så länge har det uppkommit fler frågetecken än svar genom våra samtal med den ansvarige läkaren.
    Servicen är inte direkt av högsta klass heller enligt min mening så vi är fortfarande osäkra på om detta är rätt klinik för oss.

Jag har en fråga till Er som är kunder/patienter hos Nordic IVF 
    Har Ni fått köpa deras paketerbjudande om 3 IVF försök?

Vi har själva blivit nekade detta och jag skulle gärna vilja höra om det finns andra i samma situation och i såna fall varför?

Allt gott // Tulsi 

• Maramina

Hej Tulsi! Vi ska på vår första samtal i början av februari. Utredningen som vi gjorde på deras systerklinik Göteborgs Kvinnoklinik visade att jag hade lågt AMH och att mannens spermier varken var så många eller av så bra kvalitet som man skulle kunna önska. Mitt amh ligger strax under deras satta gräns för att få paketet. Då jag frågade vår utredande läkare om att få en bekräftelse på att vi inte skulle få paketet så pratade han med klinikchefen och de gjorde ett undantag för oss förutsatt att vi satte igång omgående, eller att vi i alla fall har vårt första besök med behandlande läkare snarast.

Vad är det för argument de ger för att inte bevilja er trepack?

• sommarblomman81

Vi har varit sen i somras då vi bytte över får SU. Jag tycker vi har fått jättebra bemötande, tider snabbt och även snabba svar i mail och på telefon. Vi bor en bra bit bort och de är väldigt hjälpsamma med att förmedla kontakter så jag kan göra tex vul på hemmaplan.
    Vi har köpt tre försök och det var inga problem. De räknar även inte in vårt första försök i det då vi inte fick fram så många ägg och då inte gjorde något ÄP. Vi fick istället ta ovitrelle och försöka på egen hand.
    Jag tycker att det är stor skillnad på Nordic ivf och Sahlgrenska.

• tulsi

Hej!

Maramina
    Okej, men det är på Nordic IVF som Ni nu ska göra Er behandling alltså? 
    Anledningen till att vi inte får ta paketerbjudandet har vi fått olika svar på. Första ggn jag frågade var det för att det skulle bli för kostsamt för kliniken eftersom min man måste genomgå TESA.
    Andra ggn jag frågade om detta var svaret att vi redan genomgått 3 behandlingar.
    Måste även din man göra TESA?
    Just nu har jag inget förtroende för dem och känner mig osäker om vi ska gå vidare med dem eller inte...

Sommarblomman81
    Givetvis är det ju individuellt hur man upplever service och bemötande, men jag har extremt höga förväntningar på såna här kliniker. Man är i en situation som känns mer eller mindre hopplös och man investerar både mycket tid och pengar i det hela och den läkaren vi haft tycker jag visat ett känslokallt och likgiltigt bemötande.
    Läkaren tycker jag har varit svår att kommunicera med och hen har blandat ihop informationen vid flertal tillfällen. Kanske är vi svåra eller så har vi haft otur, jag vet inte.

• Maramina

Tulsi: vad jag vet så är det inte behov av TESA utan det ska gå bra ändå. Vad det gäller deras svar att ni redan har genomgått tre IVF:er så förstår jag deras sätt att tänka. Nämner inte de det som en av förutsättningarna för att man ska få köpa paketet att man inte ska ha genomgått IVF tidigare, bland andra kriterier som max ålder, minimi AMH mm? Jag har för mig att det står på deras hemsida. Det är jättetråkigt för sådana som ni, men samtidigt så är de ett vinstgivande företag och som sådant så måste de tänka på vad som är ekonomiskt försvarbart för företaget. Finns det goda chanser att paret lyckas redan på första försöket så går de med en rätt bra vinst, jämförelsevis om paret lyckas först på tredje försöket. Lyckas paret på tredje försöket går ju företaget back (men det behandlade paret går vinst). Detta är ju verkligen jättetråkigt för de par, som ni, som inte klarar kraven.

Du har rätt i att när man håller på med sådant här så måste man känna förtroende för rådgivaren, och just i ert fall så tycker jag att det låter vettigt att söka hjälp på annat håll. Frågan är om någon klinik i Sverige erbjuder trepack till reducerat pris om man redan har gjort tre försök och behöver så mycket hjälp som ni verkar behöva? Kanske ska nu till och med fundera på att söka hjälp på någon klinik utomlands eller acceptera att det är enstaka försök som ni har att välja på.

• Maramina

Förlåt Tulsi, glömde svara på din fråga. Ja, det är Nordic som vi har vår tid till.

En fråga som du absolut inte behöver svara på, och som är helt OT. Varför skriver du "Ni" och "Er" med stora bokstäver i början av ordet? Du behöver absolut inte "Nia" mig/oss. Det känns så ovant och ålderdomligt så jag var tvungen att fråga, men du behöver absolut inte svara om du inte vill

Svar på tråden Nordic IVF Center.