Tulsi: vad jag vet så är det inte behov av TESA utan det ska gå bra ändå. Vad det gäller deras svar att ni redan har genomgått tre IVF:er så förstår jag deras sätt att tänka. Nämner inte de det som en av förutsättningarna för att man ska få köpa paketet att man inte ska ha genomgått IVF tidigare, bland andra kriterier som max ålder, minimi AMH mm? Jag har för mig att det står på deras hemsida. Det är jättetråkigt för sådana som ni, men samtidigt så är de ett vinstgivande företag och som sådant så måste de tänka på vad som är ekonomiskt försvarbart för företaget. Finns det goda chanser att paret lyckas redan på första försöket så går de med en rätt bra vinst, jämförelsevis om paret lyckas först på tredje försöket. Lyckas paret på tredje försöket går ju företaget back (men det behandlade paret går vinst). Detta är ju verkligen jättetråkigt för de par, som ni, som inte klarar kraven.
Du har rätt i att när man håller på med sådant här så måste man känna förtroende för rådgivaren, och just i ert fall så tycker jag att det låter vettigt att söka hjälp på annat håll. Frågan är om någon klinik i Sverige erbjuder trepack till reducerat pris om man redan har gjort tre försök och behöver så mycket hjälp som ni verkar behöva? Kanske ska nu till och med fundera på att söka hjälp på någon klinik utomlands eller acceptera att det är enstaka försök som ni har att välja på.