Nu skriver de i och för sig flera av kriterierna. Detta har jag kopierat direkt från deras hemsida:
"Paketerbjudandet kräver ett godkännande av behandlande läkare samt att kvinnan ej har fyllt 39 år. Enligt utredning, eller enligt tidigare behandlingsdata, ska paret ha en för åldern normal chans till graviditet och barn. Kvinnan ska ha en normal ovarialreserv (AMH>0,7 ng/ml). Övriga detaljer kring dessa villkor kan erhållas på kliniken. Paret får ha gjort högst tre tidigare IVF-behandlingar med färska embryon utan att en behandling har lett till barn. Summan ger rätt att erhålla upp till tre stimuleringar syftande till återförande av befruktade ägg och inkluderar eventuell återföring av frysförvarade embryon, högst 1 gång. Alla behandlingar ska vara avslutade inom 18 månader. Behandlingsserien är avslutad då en behandling ger upphov till barn."
Först så måste jag erkänna att jag hade fel i antalet misslyckade IVF: er, det var visst tre. I övrigt så räknar de upp en hel del villkor och för den intresserade så kan man, enligt texten, få kompletterande information från kliniken.
Varför vi har fått ok, men inte ni kan jag inte veta då jag inte känner till samtliga detaljer, men jag gissar att de anser att vi har större chans att lyckas med behandlingen än vad nu har. Och jag antar att det i den bedömningen var till vår fördel att vi har lyckats själva förhållandevis nyligen med tanke på att vi har ett gemensamt barn som ännu inte är tre år fyllda. Men så fick vi också kravet att vi måste sätta igång behandlingen mer eller mindre omgående innan mitt AMH blir ännu lägre.
Så det är ju så att de bedömmer varje patient-/kundpar var för sig och ser över deras chanser att "för sin ålder ha normal chans till graviditet och barn". Och i denna bedömning är det många kriterier som påverkar och att bara jämföra rakt av mellan olika par är som att jämföra äpplen och päron