Inlägg från: orolig2325 |Visa alla inlägg
  • orolig2325

Min dotter mår dåligt

Hände detta i samband med mens/pubertet?
    Kanske kan ha något samband.

Jag skulle pröva att ge henne motion i hemläxa, en promenad på minst 30 min i snabb takt varje dag.
    Helst 60 min.

• orolig2325
    Aimee68 skrev 2013-01-09 20:04:12 följande:
    Inte för att oroa er mer men hur mkt ser man på magnetröntgen?Ni  kanske ska be om eller rättare sagt kräva  en datortomografi med konstrastvätska iaf?
    Det hittades en meningiom(en godartad tumör) i huvuvdet på mig och jag hade gjort jättmånga neurologiska undersökningar. Alla undersökningar och prover var helt normala. Vi får givetvis inte hoppas det men så man verkligen utelsuter allt. Ge inte upp, det är så sorgligt bara om läkarna tror det är psykiskt och det inte är det.
    Skulle oxå kunna rekomendera en datortomografi på hjärnan, tror inte det ska behövas kontrastvätska om det känns jobbigt.
    Jag har gjort en datortomografi på min hjärna, det tog mindre än en minut och känns inte alls.
    Man ser väldigt mycket på en datortomografi, mer än vad folk tror.
  • orolig2325
    Anonym (Pappa) skrev 2013-01-09 20:35:30 följande:
    Okej, när hon gjorde magnetröntgen så fick hon ligga stilla där inne i 20 minuter. 
    Oj, det lät länge, man brukar få ligga längre om dem måste ta många bilder för att man har svårt att ligga still (små skakningar) man kanske inte tar bilder under magnetröntgen heller, man kanske vill se hjärnan "jobba"

iaf.... fråga henne om hon fick mens i samband med huvudvärken, det borde hon komma ihåg?
Svar på tråden Min dotter mår dåligt