Inlägg från: Miss88 |Visa alla inlägg
  • Miss88

hur lång tid tog första respektive andra förlossning?

Min första tog 21 timmar från första värk till att han var ute. Min andra gick vattnet 17.40, fick ilvärkar direkt, ringde barnvakt till ettan och kastade oss i bilen. Kom in till BB kl.18.40 och 19.14 föddes dottern. Så ca 1,5 timma med andra barnet. Häftigt att ha fått uppleva två så olika förlossningar! Kan inte va mer olikt!! 18 månader är det mellan mina

• Miss88

Svår fråga men fördrog min andra förlossning. Dels för det kändes som jag hade mer kontroll över smärtan, jag var inte heller helt uttröttad när det blev dags att krysta och jag minns hela förlossningen helt klart. Min första förlossning var jag vaken i ca 48 timmar, all smärta gjorde mig helt borta, kunde inte hantera smärtan och andas alls för jag fick bara panik över att jag aldrig fick krysta. Så för mig var helt klart andra förlossningen att föredra. Enda nackdelen var väl att jag blev lite chokad efteråt, tog ett par timmar innan jag landade som tvåbarnsmamma och sen hade jag en hel del frossa. Men jag studsade upp ur sängen och gick på toa redan en timma efter förlossningen och åkte hem redan halv två dagen efter. Mådde så bra efter andra förlossningen. Efter min första förlossning kunde jag inte röra mig normalt på säkert en vecka, hade massa smärta och trötthet efteråt. Lycka till när det väl blir dags för dig!!

Svar på tråden hur lång tid tog första respektive andra förlossning?