• hellish89

hur lång tid tog första respektive andra förlossning?

Som rubriken lyder, hur lång tid tog din första respektive andra förlossning? Spännande och se om det är någon skillnad!

Min första förlossning tog ca 11 timmar från vattnet gick tills min son kom ut. Väntar mitt andra barn i februari, så kan inte jämföra än :)

• Svar på tråden hur lång tid tog första respektive andra förlossning?
  • Valborgs

Båda två tog 3 dygn från första värk.
    På förlossningen var jag 18h med första och 9h med andra.

• Älska livet som det är

Min första tog 16 timmar från första värken. Har heller inget att jämföra med väntar vårt andra vilken dag som helst förhoppningsvis:) men kan nog säga att andra går fortare:).

• Rockan

Första tog 20 timmar från första värk, men 13 timmar räknat från regelbundna värkarnas start.

Under andra tog det drygt en timme från att jag fått regelbundna värkar, men den allra första värken hade kommit knappt 12 timmar tidigare. Jag har aldrig haft förvärkar under någon graviditet utan mina förlossningar har startat med mycket glesa, oregelbunda värkar.

Egentligen är jag förbannat snäll
  • Vi vill bli 5

Min första förlossning tog 6 1/2 timme från första värk. Andra tog 3 1/2 timme från första värk. Tredje tog 1 1/2 timme från första värk. Snabba men intensiva förlossningar för mig...

• xSundanceKid

Första tog ca 10 timmar från första värk och med andra 2 1/2 timme från första värk :)

• sara384

1a startade värkarna onsdag middag..åkte in midnatt mellan to å fre, född fre 17,26
    2a startade värkarna 2 på natten. Kontroll 13,30 gick en runda på stan efter hinnsvepning vid 16. Åter kl 18 med 2min mellan värkarna. Född 21,15
    ettan krystade jag 9min, tvåan 10. Båda segt med pinvärkar så jag inte öppnade mig. från det tog fart på riktigt har det gått undan med båda. tror 4cm öppen till barnet ute var 1,5h med första..

• Vi vill bli 5
    Vi vill bli 5 skrev 2013-01-09 20:42:47 följande:
    Min första förlossning tog 6 1/2 timme från första värk. Andra tog 3 1/2 timme från första värk. Tredje tog 1 1/2 timme från första värk. Snabba men intensiva förlossningar för mig...

Kan tillägga om du vill jämföra;

Med första var vi på förlossningen i 5 timmar, öppen 10 cm när vi kommer in (krystvärkarna dröjer dock och sonen fastnar över ögongloben, blir ett lätt drag med sugklockan tillslut.)

Med andra var vi på förlossningen i ungefär 2 timmar, 6 cm öppen när vi kommer in.

Med tredje var vi på förlossningen i 1 timme och 20 minuter. Vi åkte in på första värken. Vet inte hur öppen jag var när vi kom in. Vet bara att jag bara var öppen 4 cm 35 minuter innan sonen tittar ut. Jag hade krystvärkskänningar i detta skede. Otroligt jobbigt att hålla emot... Barnmorskan sa att detta kommer gå fort även om det bara är 4 cm nu, jag går inte utan vi förbereder för bebis inom det närmaste.

• LitenBlomma

1:a 3,5h från första värken, krystade aktivt i 40 min.

2:a 3h (1h 50 min från 3 cm)

Så ganska snarlikt.

• cosinus

1:an. vatten böjar sippra kl 18 en onsdag. Vattnet går rejält kring midnatt natten mot torsdag och då börjar värkarna. 10 min mellan men ganska onda. Åker in (på riktigt och inte bara för vattenkoll)  kl 04 natten mot fredag och var då öppen 8 cm och bebis född 06:30. Hade då varit vaken 48 timmar och var rätt sliten.

2:an. Värkarna börjar så smått 23, är säker på att det är på riktigt 00. 4 cm öppen 02:40. 10 cm öppen 03:10 bebis född 03:30

3an och 4an har varit liknande 2an och också gått fort, 4an var vi inne 14 min på förlossningen :)

Svar på tråden hur lång tid tog första respektive andra förlossning?