Inlägg från: Vincent2012 |Visa alla inlägg
  • Vincent2012

Ingen hjälp på BVC

Min son är snart 8 månader och har jätte problem med sömnen. Hade en läkartid för jag behöver hjälp. Del hade jag funderingar på om hade ont i magen. Men när jag kom dit sa hon nä det är inte magont . Uppvaken beror på att han inte kan somna om själv. Vaknar ca 10 ggr per natt och skriker.
    Hon sa bara jag måste låta han somna själv, annars går det aldrig. Skrika är ingen fara. Första natten så skriker de en stund sen blir det färre stunder efter varje natt. Har testa alla metoder som finns. Så jag var ju helt desperat, många nätter med Noll timmar sömn. Men det går inte, i går kväll gick läggning bra han somnade på 10 min. Men nu är vaken och skriker. Jag mår skit har jätteont i magen. Vet inte hur jag ska orka längre. För vi orkar inte ha det så här. Finns det ingen stans man kan få hjälp när det är så här för BVC kommer inte hjälpa mig mer. Orkar inte mer, är helt slutkörd. Hatar BVC! Det bryr sig inte ett dugg hur man har det. Vart kan man vända sig? :,(

• Svar på tråden Ingen hjälp på BVC
  • Vincent2012

Är inte ensam, min mam tar honom oxå. Men på veckorna så blir det jag eftersom han jobbar. Han hade gärna fått sova hos oss, han har alltid gjort det. Bara jobbigt att han ska vakna så ofta. Hans dag ser ut så här!

Vakna 8:00 äter gröt

Sover mellan 9-10 ibland bara 30 min

11:00 mellanmål fruktpure

13-14 lunch hemlagat mål

Sover mellan 14-15 ibland bara 30 min

16-17 middag hemlagat mål.

Sen blir det pyjamas och välling runt sju. Han vaknar redan efter 30 min och har svårt att somna om. Han är en väldigt envis liten kille och kämpar alltid emot när han ska sova.

Även om han får sova nära mig så vaknar han så ofta att det inte blir mycket sömn. Har provat tassamedtoden och det funkar hyfsat vid läggning men sen vaknar han på natten och då går det inte alls. Han får då komma till mig. Spelar ingen roll för mig om han sover i vår säng, om han bara sovit bättre. Finns någon sommar kan visa på att fem minuters metoden är skadlig ? Man har ju god lust att anmäla dom men det går väl inte bara göra sådär. Hade väl varit lättare om den varit olaglig? Ska prova ringa socionomen på vår familjecentral.

• Vincent2012

Jag ammar ju inte längre och någon mat på natten vill han inte ha. Så jag vet inte hur jag ska trösta. Han har sina framtänder på g så jag sa till läkaren kanske därför han skrikit så hela natten och ingen tröst hälper. Men nej det kunde de inte göra. Finns det något annat sätt att ge han tröst ? Han gråter fast han ligger på min arm och jag stryker han på ryggen och hur ska man få han sova över de första 30 min. Om jag nattar han i sängen min. Då borde ju han känna igen sig att han somnade jämte mamma och vaknar jämte mamma. Saken är att mitt humör blir kasst när jag inte får sova, min man är likadan. Blir irriterad och gråter låter irriterad, ah kan du bara inte sova !! Mår inte bra av detta heller. Vill vara en pigg och glad mamma. Har nämnt detta oxå för BVC men då pratade hon bara om metoden. Hur vet hon att jag har en spärr och inte blir galen och gör något dumt ? Nu har jag ju det men tänk de som inte har det och får såna råd. Tycker hon borde frågar mer om jag behöver prata med någon om jag känner mig deppig osv.

• Vincent2012

Har ingen mjölk och han äter vanlig mat! Jag lämnar honom aldrig ensam och han får tröst och närhet. Jag provade tassmetoden eftersom jag inte kan låta han ligga själv och skrika, skulle ja ge mat utöver det han får på dan så får han bara ont i magen. Han får välling på kvällen sen när jag provat på natten kniper han igen munnen. Vill inte ha napp. Han skriker fast vi samsover och går i sele. Finns det någon läkare som skrivit om att det är skadligt ? Om jag säger att jag läst det i forum så kommer de inte bry sig. Tips på sidor ?

• Vincent2012

Tack för länkarna ska visa upp dem när hon frågar hur det funkade. Skulle man kunna anmäla detta så ingen mer råkar ut för samma sak? Och hur gör man?

• Vincent2012

I natt vaknade han en gång, jag väntade typ en minut och när han inte somnade om fick han komma till mig. Ska köra min egen metod, somnar han gott i sin säng, då menar jag inget skrik. I kväll fick han sin välling och sen lyfte jag upp han och stoppade ner han i sin säng, då var han vaken. Somnade nästa driekt lite lullig på välling, gnydde till en gång men jag vaggade sängen och han somnade om driekt. Sen om han skulle vakna i natt så får han komma upp till oss om han inte kan somna om. Då finns det en liten chans att han sover gott i sin säng. Gjorde så i går och då vaknade han vid två tiden. Somnade om nästa driekt jag rörde sängen. Vaknade vid 5 nästa gång då kunde han inte somna om. Tog upp han och han somnade nästa driekt hos mig på min arm och sov till sju. Känns mycket bättre att göra så här. Han somnar mätt och trygg i sin säng, jag sjunger för honom och smeker han på kinden. Tror jag ska döpa den till hög på välling metoden, sen skiter jag om BVC tycker att man ska ge välling en halvtimme innan. Har även fått info att om jag borstar hans tänder en timme innan så är det okej med nattvälling.

Han gillar vällingen mycket bättre och håller sig mättare på den. I natt var det mycket bättre med uppvaken så det kanske funkar. Märkte oxå att han skriker till i sömnen en gång men när jag kommer in sover han. Dagtid sover han gott i sin vagn och jag börjar få ont i ryggen. Men vi myser i sängen på morgonen och sen blir det massa pussar och kramar under dan. Han har börjat sträcka upp sina händer för att jag ska ta upp honom.

Svar på tråden Ingen hjälp på BVC