Så ledsen över vår 15 årings beteende. (långt)
Hon mår nog inte så bra o en utredning kan nog vara bra för att se om hon har ADHD eller liknande, har en son med det men som inte riktigt följer alla mönster om det nu finns sådana men mycket av din dotters beteenden påminner om min kompis dotter som vart utredd i 16 års ålder o visade sig ha ADHD. Med medicineringen o annan hjälp så vart livet så mycket bättre för dom.
Det jag känner spontant är att du är den som veknar o pappa är hård. Ni måste ha en plan tillsammans hur man hanterar situationerna - vilka krav "straff" som skall bli om man inte uppför sig. Ni måste hålla ihop hålla samma linje.
Semestern, vad finns det att diskutera - ni åker o hon rättar sig i ledet. Hon kan inte styra över familjen men hennes pappas inställning vill inte betala - hon kommer förstöra känns för mig inte ok. Hoppas för allt i världen att han inte sagt dessa saker så hon hört - till henne!!
Alternativet är att hon åker med men att ni försöker hitta saker hon vill göra i USA o försöker få in saker så alla får göra något dom själva vill. Låter väldigt konstigt om hon verkligen innerst inne inte vill följa med till USA det är en stor upplevelse!! Ligger nog något annat bakom!
Äter ni tillexempel middag ihop varje dag i familjen, det kan vara en bra början för att få tid ihop? Att man sitter tillsammans o då kan umgås under lättsamma former men ge alla plats eller om man vill sura då får man sitta med o lyssna - vara ifred.
Kan ni ta tid tillsammans gå på bio - bowla eller liknande saker som ungdomar gillar som ni planerar 1 tillfälle varje månad, där alla får ställa upp o vara med, något man planerar o genomför ihop. Något man inte kan smita ifrån utan man måste umgås.Kan ge chansen till att man har lättare att hitta tillbaks till varandra när det gått fel på vägen.
Jag hoppas ni hittar tillbaks till varandra o att ni får en underbar semester i USA!