• Anonym

Min son misshandlar mig psykiskt

Tycker att du ska polisanmäla din son! Hur gammal är han? Närvarande fader?

• Anonym

Hur gammal är barnet?

Du måste göra något åt detta. Om han kränker dig kommer han kränka alla kvinnor han har en relation med. Sätt stopp innan han skadar någon allvarligt, dig eller en annan kvinna.

• Anonym

Precis som ovanstående, ålder? Är han inte klok eller?  Polis direkt om han är myndig!

• Anonym

Hur länge har det pågått och vad gör sonen? Alltså hur skrämmer och hotar han dig? Har han blivit våldsam? Hur är det i skolan?

• Anonym

En vän till mig hade det så med sin dotter i många år, helt ärlig så var hon skitläskig för det tog en sekund för henne att bli helt vansinnig. Hon slog sin mamma också, hårt och med knytnäven. När hon gav sig på lillebror gjorde hans lärare en anmälan till både polis och socialen och då fick hon hjälp. I dag är dottern 19, men humöret är inte bättre, men socialen flyttade på henne när hon var 18 pga säkerhetsrisken att låta henne bo under samma tak som sin lillebror som hon gjort rejält illa. 

Vad säger socialen då? 

• Anonym

har du ingen avlastning alls i hemmet ? ex avlösarservice eller en kontaktfamilj som ditt barn kan komma ngn helg i månaden ? 
    vad säger skolan ? går han i vanlig klass ? särskola ? finns det elevassistent etc  

• Anonym

Ta kontakt med BUP och socialförvaltningen och be om hjälp. Återigen:var är pappan?

• Anonym
    Anonym (rädd mamma) skrev 2013-01-10 13:19:54 följande:
    Han är tolv år gammal. Om jag kunnat sätta stopp, eller vetat hur hade jag gjort det. Soc inkopplad, men det tar tid, och det är ärligt talat BBIC som gäller. Hans behov i centrum alltså. 
    Han är inte klok, nej, så skulle man kunna säga. Men han har grav adhd.  

Du behöver hälp av BUP också. BUP och socialtjänsten är bra på olika saker. Även om det är BBIC så kan du ju få stöd i hemmet, avlastning och är det rent olidligt familjehem eller något annat boende.
  • Anonym

Nej du är inte ensam. Går det verkligen inte att säga till socialen hur det är och att han inte kan bo hos dig?

Svar på tråden Min son misshandlar mig psykiskt