• Anonym

Killar, mest attraktiva hårfärgen på en tjej??

Men om blont hår är så ouppskattat av männen, varför är det då så populärt att fixa blont hår bland kvinnorna i sverige??

• Anonym
    Anonym (Nils) skrev 2013-01-22 15:52:14 följande:
    Så sexigt med ljusrött hår för att man då vet att de har rödhårig buske (om de nu inte har rakat sig, de alakingarna), och det är så hett!
    Men om hon inte är naturligt rödhårig så har hon inte röd buske?
  • Anonym
    Anonym (Nils) skrev 2013-01-22 16:06:53 följande:
    Fast man ser det, om det är naturellt eller inte
    Du menar att du inte gillar färgade rödhåriga bara äkta?
  • Anonym
    Anonym (Nils) skrev 2013-01-22 16:20:52 följande:
    Just. Kanske borde ha skrivit det.
    Okej då är det utrett Glad
  • Anonym

Jag tycker det var ett intressant resultat. Mycket eftersom jag själv varit med lite och förmodligen hör till de äldsta här på familjelivs forum. På sextio sjuttio och åttio så var trenden övervägande åt det blonda hållet beträffande vad män såg som den mest attraktiva hårfärgen. Men så började någonting ske på nittiotalet. Kanske för att det allt mer då framstod att detta med att vara ljusblond inte längre fick företräda det svenska? Hur som helst så upplever jag att det skett en förändring. Och där jag därmed tar mig rätten att ställa mig frågan varför. Är det för att vi blivit påverkade av vad som får vara svenskt och inte? Eller? Bara en tanke liksom som slog mig när jag så resultatet.

• Anonym
    Anonym skrev 2013-01-22 16:41:37 följande:

Jag tycker det var ett intressant resultat. Mycket eftersom jag själv varit med lite och förmodligen hör till de äldsta här på familjelivs forum. På sextio sjuttio och åttio så var trenden övervägande åt det blonda hållet beträffande vad män såg som den mest attraktiva hårfärgen. Men så började någonting ske på nittiotalet. Kanske för att det allt mer då framstod att detta med att vara ljusblond inte längre fick företräda det svenska? Hur som helst så upplever jag att det skett en förändring. Och där jag därmed tar mig rätten att ställa mig frågan varför. Är det för att vi blivit påverkade av vad som får vara svenskt och inte? Eller? Bara en tanke liksom som slog mig när jag så resultatet.

Kan det inte var så att blont är uttjatat och folket vill ha lite mer omväxling...??
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-22 16:48:11 följande:
    Kan det inte var så att blont är uttjatat och folket vill ha lite mer omväxling...??

Det styrs nog övervägande av modebranschen vad de flesta tycker. Vad vi tycker styrs mycket mer än vad de flesta vill erkänna så igenom. Och som ung är man speciellt påverkbar något som branschen mycket väl vet och utnyttjar.

• Anonym
    Anonym (Suck) skrev 2013-01-22 16:50:01 följande:
    Massa text och bilder

Men alltså, nu läste du inte hela trådstarten ordentligt innan du postade
  • Anonym
    Anonym (Suck) skrev 2013-01-22 17:58:31 följande:
    Jo det gjorde jag och jag menar att det finns ingen kvinna som passar lika bra i alla hårfärger och sen att det inte finns en hårfärg som jag tycker är snyggast. Jag tycker att slingor är oslagbart på cendré (som Scarlett och Tuva) att naturligt rödhåriga inte ska färga håret, att det inte finns en färg för mig som är snyggast för ingen färg är snygg på fel person.
    Men då måste du ju svara utifrån trådstarten och där skrev jag tydligt "snygg kvinna som passar i ALLA hårfärger som finns" eller hur??
  • Anonym
    Anonym (Suck) skrev 2013-01-22 20:25:44 följande:
    Ge ett enda exempel på en kvinna som passar i alla hårfärger, platinablondt, rött, råttfärgat, guldblondt, ljusbrunt, mörkbrunt, rödbrunt, rött, orange, svart osv.
    En enda..
    Emma Stone, Evan Rachel Wood, med flera
  • Anonym
    Anonym (Suck) skrev 2013-01-22 20:27:06 följande:
    Jag får helt enkelt gå på de snyggaste kvinnorna och då får jag säga mörkblond/cendré med blonda slingor i kombo med gröna ögon. Sexigt som fan.
    Är du man eller kvinna...?? Du låter mycket insatt i hårfärger och kändisar för att vara en Glad
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-01-22 21:01:59 följande:
    Är du man eller kvinna...?? Du låter mycket insatt i hårfärger och kändisar för att vara en Glad
    * för att vara en man
  • Anonym
    Svatte skrev 2013-01-23 18:19:44 följande:
    Jag tycker inte Emma Stone passar i alla hårfärger, fick googla för jag visste inte vem hon var.
    Hon såg ju hemsk ut i blondt men ok i rött.
    Googlade Evan Rachel Wood med och hon såg ok ut i blondt men för jävlig i rött.
    Vad kan man dra för slutsatser av det?
    Jag tror inte det finns nån tjej som passar i alla färger lika bra.
    Jag tycker Emma Stone är fin i blond

Och Evan Rachel Wood i rött

Men jag är ju tjej!! ;)
  • Anonym

Vad hände med mitt inlägg?????

• Anonym
    Thaleya1 skrev 2013-01-23 18:37:38 följande:
    Håller med exakt!

förövrigt så undrar jag varför vitt och grått hår inte finns med i omröstningen.

och askblond är det ett annat ord för den alltför vanliga råttfärgade färgen?
    Vitt och svart är inga färger Flört
  • Anonym
    Svatte skrev 2013-01-23 18:19:44 följande:
    Jag tycker inte Emma Stone passar i alla hårfärger, fick googla för jag visste inte vem hon var.
    Hon såg ju hemsk ut i blondt men ok i rött.
    Googlade Evan Rachel Wood med och hon såg ok ut i blondt men för jävlig i rött.
    Vad kan man dra för slutsatser av det?
    Jag tror inte det finns nån tjej som passar i alla färger lika bra.

Jag tycker dom är fina, men är ju tjej!!! ;) 
  • Anonym
    Anonym (Suck) skrev 2013-01-22 20:25:44 följande:
    Ge ett enda exempel på en kvinna som passar i alla hårfärger, platinablondt, rött, råttfärgat, guldblondt, ljusbrunt, mörkbrunt, rödbrunt, rött, orange, svart osv.
    En enda..
    Uma Thurman!
Svar på tråden Killar, mest attraktiva hårfärgen på en tjej??