Inlägg från: Aadomeniqe |Visa alla inlägg
  • Aadomeniqe

PCO och pergotime (?)

Hej hej, ny tjej till gruppen!

Jag & min man va hos RMC i går i Liköping . Vi har försökt i 3 år nu o skaffa barn men det vill ej, så fick jag reda på i går att jag har PCO . Vi har precis börjat med utredningen så vi får se när jag får sätta igång o käka allt ni töser får göra.

• Aadomeniqe
    sommarochsol1 skrev 2013-04-23 23:40:52 följande:

Välkommen:)

Fanns inget på apoteket igår så jag rigde till läkaren. han hade gått för dagen så jag fick prata med någon annan som sa att hon skulle be honom ringa mig idag och reda upp detta. Det har han inte gjort så nu fick jag ringa och prata in på telefonsvaraen. Känner mig lite stressad för jag ska börja äta dom på fredag och imorgon är det redan onsdag. Fattar inte varför det skulle bli fel nu, vill inte vänta till nästa mens... Det är ju en evighet:) 
    Vi får hålla tummarna att du får börja äta dom på fredag då & att din läkare ringer upp dig :) Jo tack mensen vill man ej vänta på! Jag har ju mens ca 1 gång per år :/ men min läkare sa att om jag ej får min mens inför blodprovstagningen FSH så får vi strunta i det och gå direkt på provrörsbefruktning ! Idag har min make ringt till fertilitetslabbet & fått en tid :D så det ska bli mycket mycket MYCKET spännande !!!
  • Aadomeniqe
    sommarochsol1 skrev 2013-04-26 02:29:00 följande:

Okej ska dom inte prova att framkalla mensen först? Det är klat att det är spännande, äntligen går det framåtGlad

Själv gick jag till apoteket idag, då jag inte lyckats få tag på min läkare (har pratat in medelande på deras telefonsvarare) mitt recept hade kommit in. Nu kan jag i lugn och ro börja med dem imorgon. Läkarsekreteraren ringde upp mig efter att jag hämtat ut receptet och bad så hemskt mycket om ursäkt för att det blivit fel. Det känndes bra.

Ni som ätit perotime, vad har ni fått för biverkningar??      
    Läkaren sa inget om det faktiskt, vet inte riktigt varför .. men men ! Ja äntligen.. vad man har väntat.

Ja men gud va skönt då :D Glad för din skull, hoppas allt går som det ska ! Idag gäller det ^^  Berätta hur du mår & så när du börjar :)!
Svar på tråden PCO och pergotime (?)