Inlägg från: Cadencee |Visa alla inlägg
  • Cadencee

Amning på köpcenter, fik m.m.

La Lola skrev 2013-01-10 17:32:02 följande:
    Har ni vuxit upp med taskig ekonomi tro?
    Då är det vanligt har jag märkt att man gör såna där ursäkter.
    Vfattar inte vad det har med saken att göra. en pappa med eget företag och en mamma som valt att gå ner i arbetstid för att få mer tid med oss tex. hon gick upp till heltid när vi var i övre tonåren eftersom vi hade mer självständiga liv då.

• Cadencee
    Persimon skrev 2013-01-10 17:33:30 följande:
    Jag förstår inte din ts, är du orolig över att barn som ammas far illa om det inte är i hemmet?
    klart barn får ammas utanför hemmet det har jag inte skrivit!
  • Cadencee
    älskarlivet81 skrev 2013-01-10 17:38:02 följande:
    Så då ska man isolera sig i.kanske 6-8 månader eller längre? Är det ok att gå i affärer med barnet om man delammar?
    jag tänker att om man delammar barnet så kan man nog planera sin tid så pass att man inte behöver mata barnet genom amning eller flaska under tiden man är och nöjesshoppar...
  • Cadencee
    Persimon skrev 2013-01-10 17:40:01 följande:
    Ok så föräldrar som har bebisar ska inte shoppa, gå ut och äta, promenera, gå på museum och utställnnigar eller hitta på några som helst aktiviteter  för det var inte ts mamma intreserad av.

det är inte så jag menar.. tycker bara att man kan sätta sig diskret om bebisen behöver mat, som tillexempel i en provhytt eller kanske i ett angränsande rum där det inte är så mycket folk.
  • Cadencee
    Persimon skrev 2013-01-10 17:42:38 följande:

Men du ska man gå hem till vänner så kan bebisen bli hungrig på vägen dit, går man på promenad kan bebisen bli hungrig. Bebisar är inga dockor som man kan ge mat när man själv har lust till det.
    Så säg att du sitter i bilen påväg till en kompis, skulle du stanna bilen om det bara tar 5 minuter dit och mata barnet? i det fallet skulle jag ju vänta tills jag kommit hem till kompisen och sen ge barnet mat...
    jag tror inte direkt att bebisar är dockor.....
  • Cadencee
    Persimon skrev 2013-01-10 17:43:40 följande:

Du har en helt oresalistisk bild av spädbarn. Men det är lugnt det har nog de flesta innan de får egna.
    Hur kan du tycka det? för att jag anser att barn inte bör matas offentligt när de är små? det är inte en orealistisk bild av spädbarn....
  • Cadencee
    La Lola skrev 2013-01-10 17:44:59 följande:
    Jag är bara nyfiken att se hur mycket din mamma påverkat dig.
    klart att hon har står påverkan, jag har levt ihop med henne i 19 år. men liknande åsikter har även min svärmor tillexempel, henne har jag "bara" känt i fyra år.
  • Cadencee
    La Lola skrev 2013-01-10 17:45:59 följande:
    V a r f ö r?!
    För att det springer folk fram och tillbaka hela tiden, jag tycker inte det är okej att behöva mata en bebis i den stressen helt enkelt.
  • Cadencee
    cloudberry79 skrev 2013-01-10 17:47:45 följande:
    Ja, jag kan säga att jag har mer än en gång (snarare hundra känns det som) stannat bilen och ammat, även om det bara skulle ta en kort stund att åka hem eller dit vi ska, för jag står inte ut med mitt illvrålande barn när jag vet att det är enkelt att få tyst på henne. Fem minuter senare åker vi vidare... Om jag promenerar genom stan och hon blir hungrig går jag in på närmaste fik, bibliotek eller annan offentlig plats där man kan sitta en stund och ammar.
    Handlar det om en bilfärd på 5 minuter skulle inte jag stanna bilen utan vänta, är det en längre tur är det en annan sak då skulle jag såklart stanna.

• Cadencee
    Sisisisi skrev 2013-01-10 17:48:47 följande:

Barn mår inte dåligt för att de matas offentligt så det finns lixom ingen grund för dina åsikter..!

Vid vilken ålder anser du att man kan börja mata barn offentligt?
    Svårt att säga någon exakt ålder. Men måste jag absolut säga en siffra tycker väl jag att man inte bör göra det innan 3-4 månader iallafall.
Svar på tråden Amning på köpcenter, fik m.m.