Inlägg från: nyttmedelande |Visa alla inlägg
  • nyttmedelande

Hjälp, jag äcklas av min killes mage! :-(

Hej ts

Vad tror du är orsaken till att han har gått upp i vikt? 

• nyttmedelande
    Anonym (frun) skrev 2013-01-13 13:29:07 följande:
    ... Och det som nästan känns värst: hur ska jag göra tills han börjar gå ner, med sex och så? Jag blir verkligen äcklad, på samma sätt som att han skulle ha en stor spindel på magen :-/ Igår ville han ha sex men jag skyllde på att jag var för trött men sanningen var att jag inte kunde bli våt för att jag inte kunde sluta tänka på magen
    Jag tror att du behöver vara ärlig och uppriktig mot honom. Berätta för honom hur du upplever det. Men gör det empatiskt och kärleksfullt. Säg att du längtar efter att ha sex med honom men att det inte fungerar för dig när han har den storleken på magen som han har nu.

Försök få det till ett gemensamt projekt för er. Det får inte bli så att han slängs ut i kylan ensam. Risken är att han tar på sig offerkoftan och vandrar åt andra hållet. Det måste bli ett projekt som har en hägring som lockar, han får en snyggare och mer hälsosam kropp och ni kommer ha sex igen.
  • nyttmedelande
    Anonym (Vältränad) skrev 2013-01-13 23:36:47 följande:
    Har samma problem! Min fru var så vacker och slank när vi träffades, men nu tio år senare och två barn födda hänger det slappt både här och där. Brösten är inte alls lika härliga utan ett par hängande klumpar, celluliter på på lår och rumpa och till och med nacken börjar bli fet. Kan absolut inte ha sex med henne, själv tränar jag 2 timmar varje dag för att hålla mig i trim  Vad skall jag göra?
    Har du försökt att träna tillsammans med henne?
  • nyttmedelande
    Anonym (Vältränad) skrev 2013-01-13 23:46:02 följande:
    Jo, hon är inte intresserad. Hon cyklar till jobbet varje dag och det räcker för henne. Hon menar att hon inte hinner och tycker att jag skall älska henne som hon är, hon blir ju inte yngre..
    Nej yngre lär hon inte bli, och ingen annan heller.

Att hon inte hinner, vad innebär det? Är det hon som tar hand om hemmet och sysslorna medan du tränar några timmar varje dag? 
  • nyttmedelande
    Anonym (Vältränad) skrev 2013-01-13 23:59:47 följande:
    Tja, hon har andra prioriteringar, som barnen exempelvis. Men jag menar att hon måste hinna sköta om sig också och själv är jag ju inget hängbukssvin som killarna ni klagar på här i tråden. Aldrig att jag skall ha mage som de stackarna och inte få någon sex, så träningstiden är mycket viktig för mig. Vill aldrig höra att någon tjej inte tycker att jag ser attraktiv ut pga av dålig form, då hade jag inte längre känt mig som man...

Känner mig dragen till yngre, vältränade tjejer som jag träffar på träningen. De är fräscha, vackra och har inga celluliter som avtänder mig så grymt.. 
    Vad ser du för lösning på ditt problem?
  • nyttmedelande
    Anonym (Vältränad) skrev 2013-01-14 00:04:43 följande:
    Att hon börjar träna mer, börjar banta och fixar till sig så att hon alltid ser fräsch ut..
    Har du några konkreta görbara åtgärder som ni kan börja med i morgon?
  • nyttmedelande
    Anonym (frun) skrev 2013-01-14 01:41:39 följande:

Det är svårt att göra det till ett gemensamt projekt utan att pusha på för mycket så att jag blir tjatig istället, det är jag rädd för. Och att han känner sig så oälskad när jag inte vill ha sex nu men sedan om han går ner i vikt, då vill jag ha det... Det kommer han tycka är väldigt ytligt och antagligen tycka att jag är mindre attraktiv pga det.
    Det viktiga nu är att han lyckas vända trenden att fortsätta gå upp i vikt och istället sakta gå ner i vikt. Rent krasst är det bra för er båda två om han lyckas med det. Något annat som är viktigt är att han själv känner att han behöver gå ner i vikt, inte att han måste för att någon annan tycker det. 

För att det ska bli ett hållbart projekt så måste viljan komma inifrån honom själv. Drivkraften måste vara att bli mer hälsosam, se mer attraktiv ut och få uppleva sex med dig igen.

Det är viktigt att du är tydlig med att du fortfarande älskar honom men att du inte känner den attraktionen och lusten för sex som förr, nu när han är så överviktig. Inget fel i det tycker jag.

Att jämföra med en gravidmage är ju bara löjligt. Ett sätt för honom att skjuta ifrån sig det pinsamma det innebär för honom att bli avvisad pga vikten. 

Se inte mer bakåt i tiden nu, utan se framåt. Hitta görbara saker som får bra resultat framöver. 
  • nyttmedelande
    Anonym (frun) skrev 2013-01-14 11:39:17 följande:
    Jo det är den inre drivkraften för honom som verkar svårt. Han får upp motivationen en vecka och sedan faller den igen... Han känner ju att han behöver gå ned i vikt, han är bara för bekväm för att göra ngt åt det.

Det känns dock för hemskt att inte ha sex med honom. Jag har ju haft det hittills, då kommer han börja undra om jag plötsligt inte vill - vad som skiljer nu och förra veckan. Och säger jag att jag egentligen inte ville då heller så kommer han tycka att det är jättehemskt att jag hade sex med honom även då jag inte ville :-/

Det jag tänker är att vi har ju inte alls bra sex nu, jag är ganska passiv och tänker på annat medans... tänker att om han börjar gå ner i vikt och sexet blir bättre så kanske han blir inspirerad till att gå ner ännu mer... men jag får som aldrig chans att visa det då han aldrig går ner mer än 2-3 kg högst och sedan går upp igen...
    Jag tycker att du berättar för honom precis det du skrev här ovanför. Berätta hur du upplever och känner det.

Du kastas mellan att vara helt uppriktig och hoppas på det bästa (att det ska lösa sig av sig självt). Jag kan säga dig att sånt löser sig sällan av sig självt.

Vad känner du inför att vara så ärlig och uppriktig mot varandra i en relation? Skulle det vara något för dig? 
  • nyttmedelande
    Anonym (frun) skrev 2013-01-14 11:43:40 följande:
    Tack för tipsen! Öl dricker vi inte på veckodagarna så vi gör ju något rätt där iaf. Dock dricker min kille ibland energidrycker och de innehåller väl massa kcal? Han säger att han gör det för att han ska orka jobba då han är så trött...

Ska försöka dra ner på kolhydraterna och se om det hjälper, tack.
    Jag tror att träning/motion skulle få honom piggare. Vem vet, han kanske är lite deppig för att han känner av distansen mellan er.
  • nyttmedelande
    Beatrice Joelsson skrev 2013-01-15 09:20:00 följande:
    Hej Frun!
    Läst om ditt problem och jag jobbar med ett projekt som har glimten i ögat och kan vara bli en en lösning på ert problem!
    Du får gärna  höra av dig så kan jag berätta mer.
    Vet att detta låter mer än misstänksamt men det vore trevligt om du kontakta mig! 
    Tråkmåns Rynkar på näsan
  • nyttmedelande
    Anonym (frun) skrev 2013-01-15 18:28:28 följande:
    ... Det är allt från att han är trött, han har för mycket jobb att göra, han vill spendera mer tid med mig etc...

Haha... du kan väl springa iväg, så får han jaga dig Skrattande   Det blir några kalorier på en timme

Svar på tråden Hjälp, jag äcklas av min killes mage! :-(