Anonym (frun) skrev 2013-01-14 01:41:39 följande:
Det är svårt att göra det till ett gemensamt projekt utan att pusha på för mycket så att jag blir tjatig istället, det är jag rädd för. Och att han känner sig så oälskad när jag inte vill ha sex nu men sedan om han går ner i vikt, då vill jag ha det... Det kommer han tycka är väldigt ytligt och antagligen tycka att jag är mindre attraktiv pga det.
Det viktiga nu är att han lyckas vända trenden att fortsätta gå upp i vikt och istället sakta gå ner i vikt. Rent krasst är det bra för er båda två om han lyckas med det. Något annat som är viktigt är att han själv känner att han behöver gå ner i vikt, inte att han måste för att någon annan tycker det.
För att det ska bli ett hållbart projekt så måste viljan komma inifrån honom själv. Drivkraften måste vara att bli mer hälsosam, se mer attraktiv ut och få uppleva sex med dig igen.
Det är viktigt att du är tydlig med att du fortfarande älskar honom men att du inte känner den attraktionen och lusten för sex som förr, nu när han är så överviktig. Inget fel i det tycker jag.
Att jämföra med en gravidmage är ju bara löjligt. Ett sätt för honom att skjuta ifrån sig det pinsamma det innebär för honom att bli avvisad pga vikten.
Se inte mer bakåt i tiden nu, utan se framåt. Hitta görbara saker som får bra resultat framöver.