• Anonym (frun)

Hjälp, jag äcklas av min killes mage! :-(

När vi gifte oss så var min kille smal och snygg. Han är fortfarande snygg men han är inte längre smal. Långsamt har han gått upp mer och mer i vikt och nu har han ett BMI på 27 ungefär. Det som jag äcklas av är att han har en sk ölmage. Den är stor och ser liksom uppsvälld ut Kräks

Detta är så jobbigt, jag älskar honom och han är så fin i övrigt och allt är jättebra mellan oss men när vi ska ha sex ser jag hans mage och mår illa.

Min pappa har en stor ölmage, jag tror att det kan vara problemet, att han liksom påminner om min pappa på magen. Jag har alltid ogillat när killar har stora magar.

Han har ju andra fysiska småfel här och där också som lite dålig hy etc och det stör mig inte alls. Börjar tro att jag har fobi mot stora magar eller ngt.

Vad ska jag göra? Jag vill ju att vi ska kunna ha sex utan att jag får panik av hans mage liksom. Det är ju jätteelakt och jag känner mig så ytlig... men när jag ser den eller känner den mot min kropp så får jag verkligen panikkänslor, det är som att en spindel skulle krypa på mig eller ngt.

Hjälp!! Min kille vill själv gå ner i vikt men jag tror att om det ens går kommer det att ta jättelång tid för han går ner tre kg... upp tre kg... osv. Han har inga bra matrutiner och svårt att hålla sig till rutiner i allmänhet och börjar han med ngn diet så håller han bara ut i typ max två veckor. Dessutom vill han gärna ha sex under tiden... vi kan ju inte undvika sex tills han blir smal. Hur älskad kommer han att känna sig då liksom?

• Svar på tråden Hjälp, jag äcklas av min killes mage! :-(
  • Anonym (också stor mage)

Dumpa honom, han är värd någon som älskar honom i allafall.
    Älskar man någon bryr man sig INTE om ifall personen i fråga har en stor mage eller inte. 

• Anonym

Vad du ska göra?
    Du ska säga detta till honom såklart! Man är inte elak för att man är ärlig och även fast man är partners så är det inte ens skyldighet att alltid acceptera. Ni kan träna tillsammans! Skippa onödigt skit som lägger på hullet. DU får vara hans stöttepelare här och klart det krävs en hel del om man vill nå en förändring men vill man vara fin får man lida pin. 

• Anonym

Man får lov att ogilla ölmagar, oavsett vem den sitter på.

• lostinspace

Träna tillsammans och så lagar du nyttigare mat till honom och blir asförbannad om han inte äter tillsammans med dig...

• Anonym (attraktion)
    Anonym (också stor mage) skrev 2013-01-10 19:49:00 följande:
    Älskar man någon bryr man sig INTE om ifall personen i fråga har en stor mage eller inte. 
    Nej, det där håller jag inte med om. Man kan älska någons alla fina egenskaper, TS framhåller ju också att hon gör det, men ett förhållande som kärlekspar med sex kräver fysisk attraktion. Inte perfektion, men ändå attraktion. 
    Det är nog inte bara ölmagen utan attityden, att strunta i sin hälsa och att inte tycka att man behöver vara attraktiv för sin partner bara för att man har hållt ihop ett tag. Det är en rätt nonchalant inställning som att han tar sin tjej för given.
    Jag förstår att du tycker ölmage påminner om din pappa, det är det jag har svårast för hos en man och det är väldigt hälsofarligt med bukfetma, kanske kan du sälja in att du vill bli gammal med honom.....

• Anonym (frun)
    Anonym (också stor mage) skrev 2013-01-10 19:49:00 följande:
    Jag älskar honom otroligt mycket och när jag inte ser hans mage så är jag attraherad av honom på alla sätt, men det är som att ngt slår slint när jag ser magen Det är som en fobi. Jag hade inte brytt mig lika mycket om han varit tjock på ngt annat sätt. Menar att han ibland har lite dubbelhaka också och det stör mig inte alls på samma sätt. Jag skulle bara vilja att han inte hade den där magen.

Han vill också få bort den, det vet jag, men jag vet inte riktigt hur... Jag vill som inte tjata heller för det tror jag att han blir ledsen av så jag biter ihop och låtsas som ingenting. Jag försöker laga nyttig mat men även då jag gör det så äter han rätt mycket, tar alltid två eller tre portioner och jag arbetar ju på dagarna, kan inte vara hemma och laga alla mål till honom.. Sedan så har han ett stressigt jobb och jobbar massor så han hinner nästan aldrig träna.

Även om det skulle gå på ngt sätt och han skulle ändra sina vanor så kommer det ta säkert minst ett år att få bort magen, eller vad tror ni? Jag måste ju kunna komma över detta på ngt sätt så att vi kan ha sex nu också och inte bara om ett år....

Hur lång tid tar det att bli av med en ölmage? Om han skulle dra ner ordentligt på kalorierna fast inte träna något.
  • Anonym (frun)
    Anonym skrev 2013-01-10 19:53:11 följande:
    Vad du ska göra?
    Du ska säga detta till honom såklart! Man är inte elak för att man är ärlig och även fast man är partners så är det inte ens skyldighet att alltid acceptera. Ni kan träna tillsammans! Skippa onödigt skit som lägger på hullet. DU får vara hans stöttepelare här och klart det krävs en hel del om man vill nå en förändring men vill man vara fin får man lida pin. 
    Jag har antytt att jag önskar att han skulle vara smalare men jag vill inte vara mer tjatig än så, han vet nog hur jag tycker... Jag vill inte direkt säga att den är äcklig för det blir han nog bara ledsen av

Vi kan inte träna tillsammans då han arbetar massor och vi har dessutom ett barn som vi inte kan lämna ensamna. Vi har provat att träna hemma tidigare typ armhävningar etc men då kommer barnet och vill klänga på honom och tycker att det är jätteroligt så det blir inte så effektivt. Ändra kosten är nog enklaste sättet fast vi är dåliga på att laga nyttig mat. Tips tas gärna emot.

Typisk mat vi gör nu är tex spaghetti och köttfärssås med capresesallad till eller kyckling i gräddsås med ris och sallad, eller typ tacos. Jag äter samma mat men jag är smal dock :-/
  • Anonym (frun)
    Anonym (attraktion) skrev 2013-01-10 20:05:15 följande:
    Nej, det där håller jag inte med om. Man kan älska någons alla fina egenskaper, TS framhåller ju också att hon gör det, men ett förhållande som kärlekspar med sex kräver fysisk attraktion. Inte perfektion, men ändå attraktion. 
    Det är nog inte bara ölmagen utan attityden, att strunta i sin hälsa och att inte tycka att man behöver vara attraktiv för sin partner bara för att man har hållt ihop ett tag. Det är en rätt nonchalant inställning som att han tar sin tjej för given.
    Jag förstår att du tycker ölmage påminner om din pappa, det är det jag har svårast för hos en man och det är väldigt hälsofarligt med bukfetma, kanske kan du sälja in att du vill bli gammal med honom.....

Jag tänder ju på honom mentalt, det gör jag ju. Älskar när han skriver sms och berättar vad han vill göra med mig och så, men det är för att jag inte tänker på magen då... Sen när vi väl ska ha sex och han komme bakifrån och kysser mig i nacken känns det bra men sen tar magen emot min rygg och då ryser jag bara :-/ Och sen när vi väl har sex så mår jag så dåligt när den tar i mig när han ligger över mig och han är dessutom rätt tung. Ska han hålla upp sig på armarna blir det jobbigt för honom. Han gör det om jag ber honom men jag ser ju att det ser jobbigt ut och det är avtändande. Tidigare när han var smal verkade det vara helt utan ansträngning...

Som det är nu vill jag bara ha sex bakifrån och han börjar ju undra varfö... :-/
  • Anonym (frun)

Dessutom så har han börjat snarka massor sen han fick den där magen, det gjorde han aldrig innan så det är svårt att sova ihop. Jag brukar ibland smyga iväg till barnets rum på natten och sen tillbaka på morgonen...

Svar på tråden Hjälp, jag äcklas av min killes mage! :-(