• rebeccalind

    slutpippat nu eller?!

    Jag och min sambo har alltid haft bra sex och OFTA. men sen vi fick veta att jag var gravid så har det minskat från varje dag till typ 1 gång i veckanFörvånad jag är i vecka 10 och beräknad till 7 augusti. Jag kan väl inte påstå att jag är jäättesugen hela tiden pga trötthet o illamående men jag vill ändå , men han vågar inte ha sex för han tror att han ska skada barnet säger han. detta resulterar i sex 1 gång i veckan, jävligt försiktig sex.... ska det  va så här fram tills augusti? när han inte vill känner jag mig både osexig och jättestor, jag har fått lite mage men känslan är inte rolig iaf. o hur blir det efter förlossningen?! nån som känner igen sig? TIPS? =)

  • Svar på tråden slutpippat nu eller?!
  • MrC

    Finns det ingen litteratur i ämnet sex med gravida, som du kan fixa och be han läsa?


    -Nej, jag tänker inte raka mig bara för att du vill hångla. Skägget stannar!
  • Flickan och kråkan

    Kan ni inte ta upp det med BM. Har du varit på inskrivning? Om det verkligen handlar om att han är rädd för att skada bebisen så kanske det kan lugna om en professionell säger att det inte är någon fara. Sedan kan det ju vara andra saker också. Både män och kvinnor kan reagera olika på graviditet. En del vill ha mer sex, andra mindre. 

  • rebeccalind
    MrC skrev 2013-01-11 04:33:35 följande:
    Finns det ingen litteratur i ämnet sex med gravida, som du kan fixa och be han läsa?
    jo det finns massor av information, jag förklarade noggrant för honom hur skyddat barnet ligger och att hans snopp skulle behöva vara minst 40 cm för att kunna skada barnet... det har blivit bättre{#emotions_dlg.djavulsk}
  • MrC
    rebeccalind skrev 2013-01-18 22:01:04 följande:
    jo det finns massor av information, jag förklarade noggrant för honom hur skyddat barnet ligger och att hans snopp skulle behöva vara minst 40 cm för att kunna skada barnet... det har blivit bättre{#emotions_dlg.djavulsk}
    Haha! Han kunde inte hålla sig alltså...bra! Kör hårt. Glad
    -Nej, jag tänker inte raka mig bara för att du vill hångla. Skägget stannar!
Svar på tråden slutpippat nu eller?!