Ljuga för att få bostadsbidrag?
För att göra en lång historia kort.. Jag flyttade från barnens pappa för över ett år sen. Då jag flyttade till en annan kommun så blev barnen kvar hos honom. Men vi har gjort som så att jag har barnen varje helg, men har övertalat honom att han iaf får ha dom varannan fredag, dels för att han ska hinna träffa dom, men oxå för att jag ska få en chans att ha en dag själv. Men det var först ett halvår efter att jag flyttade, för att jag fick recept på sömntabletter för att jag höll på att gå in i väggen. Jobbar ständig natt, måndag kväll-fredag morgon. Han har noll koll på sin ekomomi, får hjälp av sina föräldrar varje månad för att det ska få runt. Så nu tänkte han söka bostadsbidrag. Varpå han undrade om han kunde fylla i att dom bor hos honom större delen av tiden, annars skulle han bara få 500kr. Jag tyckte inte det kändes helt okej, så jag sa att jag ville fundera på det. Varpå han blev sur och sa att annars får vi se till att lösa allt rätt och dra det till domstol. Han vill att jag betalar underhåll eftersom han har dom mer än mej. Kan förtydliga att jag lämnar dom på förskolan på måndagen, och att han inte har dom redan på söndagen. Gör jag fel som känner att jag inte vill att han fyller i att dom bor hos honom större delen av tiden? Hade det inte varit för hans föräldrar hade han aldrig orkat ha dom alls. Och jag vill inte genom att ge honom tillåtelse till att fylla i det sabba mina chanser att ha dom mera.