• Anonym (Uppgiven)

Ljuga för att få bostadsbidrag?

För att göra en lång historia kort.. Jag flyttade från barnens pappa för över ett år sen. Då jag flyttade till en annan kommun så blev barnen kvar hos honom. Men vi har gjort som så att jag har barnen varje helg, men har övertalat honom att han iaf får ha dom varannan fredag, dels för att han ska hinna träffa dom, men oxå för att jag ska få en chans att ha en dag själv. Men det var först ett halvår efter att jag flyttade, för att jag fick recept på sömntabletter för att jag höll på att gå in i väggen. Jobbar ständig natt, måndag kväll-fredag morgon. Han har noll koll på sin ekomomi, får hjälp av sina föräldrar varje månad för att det ska få runt. Så nu tänkte han söka bostadsbidrag. Varpå han undrade om han kunde fylla i att dom bor hos honom större delen av tiden, annars skulle han bara få 500kr. Jag tyckte inte det kändes helt okej, så jag sa att jag ville fundera på det. Varpå han blev sur och sa att annars får vi se till att lösa allt rätt och dra det till domstol. Han vill att jag betalar underhåll eftersom han har dom mer än mej. Kan förtydliga att jag lämnar dom på förskolan på måndagen, och att han inte har dom redan på söndagen. Gör jag fel som känner att jag inte vill att han fyller i att dom bor hos honom större delen av tiden? Hade det inte varit för hans föräldrar hade han aldrig orkat ha dom alls. Och jag vill inte genom att ge honom tillåtelse till att fylla i det sabba mina chanser att ha dom mera.

• Svar på tråden Ljuga för att få bostadsbidrag?
  • jimbo82

Om han fyller i att han har dom mera än dig på ansökan för bostadsbidrag så kommer dom att räkna in att han får underhåll av dig oxå !

• Anonym
    Anonym (Uppgiven) skrev 2013-01-11 04:52:25 följande:
    Oj vilken fart det blev. Förstår inte vart jag har skrivit att jag får hela barnbidraget? Vi delar på det, eftersom pappan har sagt att han inte vill handla kläder åt dom, så jag står för hela den biten. Den veckan jag inte har dom på fredagen så har vi bestämt att jag har dom nån dag i veckan istället. Och jag försöker verkligen inte förstöra för honom. Jag har gått in med pengar till räkningar, tankat hans bil, hjälpt honom renovera i huset han hyr. Det är det att hur mycket jag än hjälper honom så fortsätter han att ta krediter. Han har lån på över 200 000, och han planerar att köpa ny soffa på kredit. Vårt umgänge ser ut som så att vi firar födelsedagar och jul och allt sånt tillsammans. Jag har dom oftast mer under ledigheten. Men känns inte som att det går att diskutera så mycket mera. Men kan skriva från datorn sen istället.
    Att du har dom "nån dag" istället kompenserar inte hans 9 nätter av 14 tyvärr. Så du ska betala underhåll på 2546 kr/månad till honom. Varför gör du inte det? Varför klagar du på hans ekonomi när en stor anledning är att han har barnen mer, utan underhåll?
  • Anonym (Uppgiven)

Vi har pratat mera om det, och det visade sej att han hade missuppfattat allt, och att det var baserat på hur många nätter det är. Han hade inte förstått att det var så, det var därför han frågade som han gjorde först. Jag betalar inget underhåll eftersom han inte vill att jag gör det. Och hans ekonomi är inte pga att jag inte betalar underhåll. Det var hans dåliga koll på pengar och impulsköp som gjorde att vi flyttade isär.

• Anonym
    Anonym (Uppgiven) skrev 2013-01-11 22:37:11 följande:
    Vi har pratat mera om det, och det visade sej att han hade missuppfattat allt, och att det var baserat på hur många nätter det är. Han hade inte förstått att det var så, det var därför han frågade som han gjorde först. Jag betalar inget underhåll eftersom han inte vill att jag gör det. Och hans ekonomi är inte pga att jag inte betalar underhåll. Det var hans dåliga koll på pengar och impulsköp som gjorde att vi flyttade isär.
    Klart hans ekonomi blir lidande av att du inte betalar underhåll som du ska. Och barnen ska vara skrivna hos honom. Det ÄR baserat på var de tillbringar sin dygnsvila=sover. Har du påstått annat så har du farit med osanning.
  • Anonym (Uppgiven)

Förklara för mej på vilket vis hans ekonomi blir lidande av det?

Och vad menar du att jag ska påstå om jag far med osanning?

• Lilje
    Anonym (Uppgiven) skrev 2013-01-12 13:46:55 följande:
    Barnen är ju inte gratis?
  • jimbo82

Han får 1273 kr per barn mera i månaden att lägga på barnen om inte annat

• Anonym
    Anonym (Uppgiven) skrev 2013-01-12 13:46:55 följande:
    Du tycker barnen ska vara skrivna hos dej fast dom bor mer med sin pappa.
  • Anonym (Uppgiven)
    Anonym skrev 2013-01-12 16:02:21 följande:
    Du tycker barnen ska vara skrivna hos dej fast dom bor mer med sin pappa.

Vart menar du att jag har skrivit att jag vill att barnen ska vara skrivna hos mej?
Svar på tråden Ljuga för att få bostadsbidrag?