• Emmelié89

Ljuga för att få bostadsbidrag?

Alltså jag förstår dig, men faktiskt så är det ju så att han verkar ha de större delen av tiden? När man söker bostadsbidrag så skriver man upp antal dygn per år man har dom, så får du dom på fredagen o lämnar på måndagen så får han ju räkna bort 3dygn(tror jag fk räknar det du har) gånger 26veckor( o sen får ni ju räkna in om ni kanske har andra dagar bestämda då du har dom, tänkte på lov o sånt). Det känns säkert kasst för dig men tänk om det hade varit omvänt, att du hade dom o behövde dessa pengar. Tycker du förövrigt att det inte går rätt till när han har barnen så får du kanske satsa på att utöka umgänget eller kanske berätta hur du känner, jag personligen kan tycka att det kvittar om han får hjälp från sina föräldrar eller ej sålänge barnen mår bra. Hoppas allt löser sig o att ni kommer fram till nåt som känns bra o rättvist för alla parter!

• Emmelié89

Oj verkar som att vi tolkat olika, har han dom bara en dag mer i veckan? Du har inte lust att skriva lite bättre hur umgänget ser ut rent i antal dagar? Jag tycker inte han ska skriva varken mer eller mindre dygn i sin ansökan.

• Emmelié89

Rebeccalind, tråkigt när de ska behöva ljuga om antal dagar för att få pengar, så girigt.

Man betalar/ansöker helt enkelt det man har rätt till, man använder inte barn till att "tjäna" pengar på detta vis tycker jag. Har man barnen mer så ska man ha det man är berättigad till o är man inte berättigad till nåt eller man blir betalningsskyldig, ja då är det bara att gilla läget

• Emmelié89

Den anonym som svara på mig, det var så jag fick ihop umgänget också, blev bara förvirrad när nån annan skrev annat. O JA han ska skriva de dygn han har! Om du läser mina inlägg är det kunder jag skriver!!! Han ska varken skriva mer eller mindre!! Jag har själv erfarenhet av ansökan till bostadbidrag o vet att man skriver i antal dygn, precis som jag skriver till ts så ska han räkna bort de dygn hon har dom för
    att få ett korrekt antal dygn( o försäkringskassan kommer o detta läge räkna att han har dom på heltid skulle jag tro o de få dygn ts har gör antagligen inte mycket från eller till i den slutsumman han blir beviljad)

• Emmelié89

Den anonym som svara på mig, det var så jag fick ihop umgänget också, blev bara förvirrad när nån annan skrev annat. O JA han ska skriva de dygn han har! Om du läser mina inlägg är det kunder jag skriver!!! Han ska varken skriva mer eller mindre!! Jag har själv erfarenhet av ansökan till bostadbidrag o vet att man skriver i antal dygn, precis som jag skriver till ts så ska han räkna bort de dygn hon har dom för att få ett korrekt antal dygn( o försäkringskassan kommer o detta läge räkna att han har dom på heltid skulle jag tro o de få dygn ts har gör antagligen inte mycket från eller till i den slutsumman han blir beviljad)

• Emmelié89

Den anonym som svara på mig, det var så jag fick ihop umgänget också, blev bara förvirrad när nån annan skrev annat. O JA han ska skriva de dygn han har! Om du läser mina inlägg är det kunder jag skriver!!! Han ska varken skriva mer eller mindre!! Jag har själv erfarenhet av ansökan till bostadbidrag o vet att man skriver i antal dygn, precis som jag skriver till ts så ska han räkna bort de dygn hon har dom för
    att få ett korrekt antal dygn( o försäkringskassan kommer o detta läge räkna att han har dom på heltid skulle jag tro o de få dygn ts har gör antagligen inte mycket från eller till i den slutsumman han blir beviljad)

• Emmelié89

• Emmelié89

Sorry för alla mina poster! Vet inte vad som hände! Kan man ta bort från mobilen?

Vet inte hur det är, men har pappan huvuddelen av umgänget så anser jag att han även ska ha barnbidraget.

Svar på tråden Ljuga för att få bostadsbidrag?