• Anonym

Ljuga för att få bostadsbidrag?

Han har dem mer och då ska de vara skrivna hos honom. Varför betalar du inte underhåll?

• Anonym
    rebeccalind skrev 2013-01-11 00:34:51 följande:
    sätt inte dig själv i skiten för hans ekonom, jag har MYCKET svårt att tro att han skulle få 500 i bostadsbodrag av att säga sanningen. man kan göra beräkningar på FK.s hemsida, prova om du kan hand boyta osv? han har alltså barnen 1 dag mer än du i veckan?. börjar han jävlas kan du ju alltid hänvisa till lagen och att det är olagligt att lämna felaktiga uppgifter och du vill inte va medbrottsling? typ. sen finns ju alltid familjerätten om det inte funkar att komma överens..mitt ex har inte träffat vår son på 1 år o han får pengar av försörjningsstöd då han skrivit att han har honom varannan vecka, straffbart det där...
    Ts har barnen fredag- måndag varannan vecka och lördag-måndag varannan. Alltså 5 dygn /14 dygn. Självklart ska han ha underhåll och bostadsbidrag!
  • Anonym
    Emmelié89 skrev 2013-01-11 00:37:55 följande:
    Oj verkar som att vi tolkat olika, har han dom bara en dag mer i veckan? Du har inte lust att skriva lite bättre hur umgänget ser ut rent i antal dagar? Jag tycker inte han ska skriva varken mer eller mindre dygn i sin ansökan.
    Ts har barnen på helgerna, fredag till måndag en helg och lördag till måndag den andra.

Han ska väl få skriva sanningen, dvs att barnen är boende hos honom och har umgänge med ts?
  • Anonym

Får pappan barnbidragen i alla fall?

• Anonym
    rebeccalind skrev 2013-01-11 00:34:51 följande:
    sätt inte dig själv i skiten för hans ekonom, jag har MYCKET svårt att tro att han skulle få 500 i bostadsbodrag av att säga sanningen. man kan göra beräkningar på FK.s hemsida, prova om du kan hand boyta osv? han har alltså barnen 1 dag mer än du i veckan?. börjar han jävlas kan du ju alltid hänvisa till lagen och att det är olagligt att lämna felaktiga uppgifter och du vill inte va medbrottsling? typ. sen finns ju alltid familjerätten om det inte funkar att komma överens..mitt ex har inte träffat vår son på 1 år o han får pengar av försörjningsstöd då han skrivit att han har honom varannan vecka, straffbart det där...
    Han har barnen mer så hur skulle det kunna vara olagligt att påstå att han har det?

Ts får barnbidragen och betalar inget underhåll plus att hon vill sabotera pappans möjligheter att få högre  bostadsbidrag enligt vad hon skriver. Så hur kommer det sej att du tycker att ts gör rätt och pappan gör fel när han har barnen 9 dagar av 14?
  • Anonym
    rebeccalind skrev 2013-01-11 00:49:48 följande:
    jag förstod det som att han har barnen månd-torsd och hon fred-måndag mornar?? kanske missuppfattat!? :(
    Ts har inte barnen varannan fredag heller. Sen hämtar ts barnen fredag, så pappans veckor räknas som måndag-fredag, ts hämtar fredag-måndag, sen har pappan måndag-lördag och ts har lördag-måndag. Så 5 dygn av 14 till ts.
  • Anonym
    Anonym (Uppgiven) skrev 2013-01-11 04:52:25 följande:
    Oj vilken fart det blev. Förstår inte vart jag har skrivit att jag får hela barnbidraget? Vi delar på det, eftersom pappan har sagt att han inte vill handla kläder åt dom, så jag står för hela den biten. Den veckan jag inte har dom på fredagen så har vi bestämt att jag har dom nån dag i veckan istället. Och jag försöker verkligen inte förstöra för honom. Jag har gått in med pengar till räkningar, tankat hans bil, hjälpt honom renovera i huset han hyr. Det är det att hur mycket jag än hjälper honom så fortsätter han att ta krediter. Han har lån på över 200 000, och han planerar att köpa ny soffa på kredit. Vårt umgänge ser ut som så att vi firar födelsedagar och jul och allt sånt tillsammans. Jag har dom oftast mer under ledigheten. Men känns inte som att det går att diskutera så mycket mera. Men kan skriva från datorn sen istället.
    Att du har dom "nån dag" istället kompenserar inte hans 9 nätter av 14 tyvärr. Så du ska betala underhåll på 2546 kr/månad till honom. Varför gör du inte det? Varför klagar du på hans ekonomi när en stor anledning är att han har barnen mer, utan underhåll?
  • Anonym
    Anonym (Uppgiven) skrev 2013-01-11 22:37:11 följande:
    Vi har pratat mera om det, och det visade sej att han hade missuppfattat allt, och att det var baserat på hur många nätter det är. Han hade inte förstått att det var så, det var därför han frågade som han gjorde först. Jag betalar inget underhåll eftersom han inte vill att jag gör det. Och hans ekonomi är inte pga att jag inte betalar underhåll. Det var hans dåliga koll på pengar och impulsköp som gjorde att vi flyttade isär.
    Klart hans ekonomi blir lidande av att du inte betalar underhåll som du ska. Och barnen ska vara skrivna hos honom. Det ÄR baserat på var de tillbringar sin dygnsvila=sover. Har du påstått annat så har du farit med osanning.
  • Anonym
    Anonym (Uppgiven) skrev 2013-01-12 13:46:55 följande:
    Förklara för mej på vilket vis hans ekonomi blir lidande av det?
    Och vad menar du att jag ska påstå om jag far med osanning?
    Du tycker barnen ska vara skrivna hos dej fast dom bor mer med sin pappa.
  • Anonym
    Anonym (Uppgiven) skrev 2013-01-12 16:13:37 följande:

Vart menar du att jag har skrivit att jag vill att barnen ska vara skrivna hos mej?
    Dom måste vara skrivna hos en av föräldrarna om inte soc godkänt annat och hos pappan vägrar du att dom ska va skrivna....
  • Anonym
    Anonym (Uppgiven) skrev 2013-01-12 17:31:45 följande:

Visa vart jag har skrivit det..
    "Så nu tänkte han söka bostadsbidrag. Varpå han undrade om han kunde fylla i att dom bor hos honom större delen av tiden, annars skulle han bara få 500kr. Jag tyckte inte det kändes helt okej, så jag sa att jag ville fundera på det. Varpå han blev sur och sa att annars får vi se till att lösa allt rätt och dra det till domstol. Han vill att jag betalar underhåll eftersom han har dom mer än mej."

Du har barnen 1/3 av tiden men vill inte att Fk ska få veta det så pappan får bostadsbidrag. Sen vägrar du betala underhåll fast du är skyldig enligt lag att göra det.
  • Anonym
    Anonym (Uppgiven) skrev 2013-01-12 17:49:35 följande:

Har redan förklarat tidigare att han missuppfattat och förklarat fel för mej, så vi har redan rett ut det :)
    Vad har HAN missuppfattat? Var är barnen folkbokförda? Varför vill inte du att Fk ska få veta att barnen bor mer med sin pappa?
  • Anonym
    jimbo82 skrev 2013-01-12 17:58:03 följande:
    Sätt undan 1273 kr per barn o mån då om han anser att han har så bra ekonomi att han inte behöver dom , bra sparande till barnen
    Va? Ts skriver att pappan VILL att hon betalar underhåll, men Ts VÄGRAR....
  • Anonym
    Anonym (Uppgiven) skrev 2013-01-12 18:22:08 följande:

Jag har sparat pengar åt dom sen dom föddes, men det var inte det tråden handlade om.
    Nej den handlar om att du inte vill att pappan ska vara ärlig och berätta att barnen bor hos hos pappan mer än hos dej, och du vill inte betala underhåll.
  • Anonym

Jag fattar inte utnyttjar han hellre systemet än kräver dig på underhåll vilket han BÖR göra först och räkna med i sina inkomster

• Anonym

förhoppningsvis går han till fk och kräver dig på underhåll.

• Anonym

Varför tycker inte du att du ska betala underhåll och varför ska pappan inte få barnbidragen enligt dig?

Svar på tråden Ljuga för att få bostadsbidrag?